دوربین مداربسته حرارتی

بهترین دوربین حرارتی

کاربردهای دوربین مدار بسته حرارتی

امروزه شرکت های زیادی دوربین های مداربسته تولید می کنند، که یکی از پیشرفته ترین نوع آنها، دوربین مداربسته حرارتی می باشد که کاربرد های بسیار زیادی دارند. دوربین مداربسته داهوا از بزرگترین کمپانی های تولید دوربین های مداربسته امنیتی بوده که به تکنولوژی دوربین مدار بسته حرارتی دست پیدا کرد. ناگفته نماند که این نوع از دوربین ها در گذشته، کاربرد های بسیار زیادی در حوزه نظامی داشته است. اما امروزه این نوع از دوربین ها در بسیاری از زمینه ها کاربرد های زیادی دارند.

درباره دوربین های مداربسته حرارتی

این نوع دوربین ها با داشتن مزایا در بررسی ساختمان ها از نظر عایق بندی، رطوبت سقف و… در موارد مختلفی همچون جلوگیری از آتش سوزی های احتمالی، کنترل کردن ترافیک خیابان ها، کنترل و جریمه افرادی که خودروی آنها در پشت چراغ قرمز از خط عبور میکنند، کنترل بیماری از جمله کرونا، کنترل مرز بین کشور ها، شناسایی مراکز حساس و نظامی کاربرد دارد. در نتیجه انتخاب بهترین دوربین مداربسته حرارتی می تواند کاربرد ها و ویژگی های بسیار زیادی را در اختیار شما قرار دهد.

طرز عملکرد دوربینهای مداربسته حرارتی

یکی از مهمترین تفاوت بین دوربین مداربسته حرارتی با دوربین های مداربسته معمولی، در این است که دوربین های معمولی در واقع مانند چشم انسان عمل کرده و مانند چشم تصاویر را ضبط می نماید. اما در مقابل سیستم دوربین های مداربسته حرارتی به گونه ای است که امواج مادون قرمزی که از اجسام گرم و یا سرد براق می شود را ضبط می نمایند. در حقیقت سیستم عملکرد دوربین مدار بسته حرارتی بر حسب نور های مادون قرمز می باشد. از مهمترین ویژگی های این نوع از دوربین ها این است که حتی اگر دو جسم سرد در کنار هم در تاریکی باشند، این دوربین ها گرمای این دور تشخیص داده و به نمایش در می آورد.

نوع پردازش دوربین های مداربسته حرارتی

نحوه عملکرد دوربین های حرارتی

شاخص های مهم در خرید این مدل از دوربین ها

شما در هنگام خرید دوربین مداربسته حرارتی باید به نکات بسیار مهمی از جمله وضوح تصویر، میزان دامنه، زاویه ی دید، مقدار حساسیت حرارتی و… توجه داشته باشید که در ادامه به بررسی این شاخص ها می پردازیم.

بررسی شاخص NETD

NETD یا در واقع همان کنتراست حرارتی که در مشخصات تمامی دوربینهای مداربسته حرارتی به چشم می خورد به معنای میزان دقت دوربین می باشد. یعنی هر چه میزان این شاخص بیشتر باشد، دوربین مداربسته حرارتی شما قدرت بسیار بیشتری در تشخیص گرمای اجسام دارد. که موجب افزایش دید و کیفیت تصاویر ضبطی می باشد. در نتیجه در هنگام خرید این دسته از دوربین ها به این شاخص توجه بسیار زیادی کنید.

معرفی شاخص NETD

شاخص NETD چیست

بررسی RANGE در دوربینهای حرارتی

این شاخص در واقع به معنای دامنه دمایی قابل تحمل دوربین مداربسته می باشد. که این شاخص در محل هایی که حرارت بسیار بالا است کاربرد دارد. یعنی در محلی مانند کوره، حتما باید این شاخص مقدار قابل توجهی داشته باشد، تا بتواند تمام تصاویر مادون قرمز را ضبط نموده و به نمایش بگذارد.

میدان دید در دوربینهای حرارتی

این شاخص در واقع میزان دید شما بر محیط را مشخص می کند و هر چه زاویه آن بیشتر باشد، شما دید بسیار بیشتری نسبت به محیط خواهید داشت. میزان این شاخص با درجه نمایش داده شده که مبنای این شاخص، لنز دوربین مداربسته حرارتی می باشد. در نتیجه حتما از مشاوران شرکت فروشگاهی ری کم مشاوره گرفته تا شما در انتخاب دوربین مداربسته با بهترین زاویه دید معرفی نمایند. همچنین باید به میزان فاصله کانونی بین لنز ها را هم مورد بررسی قرار دهید، چرا که این شاخص، میدان دید سریع و یا فوری را نشان می دهد.

بررسی میزان رزولوشن

اما مهمترین شاخص که در هنگام خرید دوربین مداربسته حرارتی باید به آن توجه داشته باشید، مقدار رزولوشن مورد ضبط توسط دوربین می باشد. چرا که هر چه رزولوشن یک دوربین بیشتر باشد، تصاویری با جزئیات بسیار بالاتری شما می توانید ضبط نمایید. اما برای تعیین این شاخص شما باید به محلی که می خواهید از دوربین استفاده کنید بستگی دارد. چرا که شما می توانید برای ضبط تصاویر نزدیک از یک دوربین مداربسته با رزولوشن پایین استفاده کنید، اما حتما باید برای ضبط تصاویر با فاصله ی دور از یک دوربین مداربسته با رزولوشن بالا استفاده کنید تا تصاویری واضح ضبط نمایید.

رزولوشن در دوربین های مداربسته حرارتی

تاثیر رزولوشن بر کیفیت ضبط

مهمترین مزایای استفاده از دوربین حرارتی

  • قابلیت تشخیص موجودات، خودروها حتی از فاصله های بسیار دور را دارد.
  • شناسایی ابزار های خراب در صنعت که موجب کاهش هزینه های کارفرما می شود.
  • شناسایی آتش سوزی در مناطق مختلف که بتوان به سرعت از پیشرفت آن جلوگیری کرد.
  • تشخیص جانوران زنده و خودرو ها حتی در موقعیت هایی که شرایط آب و هوایی بسیار نامساعد باشد.
  • دوربین مداربسته حرارتی کاربرد های بسیار زیادی داشته که می توان به وسیله آن هر جسمی که با محیط اختلاف دمایی دارد را شناسایی نمود.
مهمترین مزیت دوربین حرارتی

مزایای استفاده از دوربین های حرارتی

معایب این نوع دوربین ها

  • عموما رزولوشن این نوع از دوربین های مداربسته پایین بوده و شما جزئیات دقیقی نمی توانید مشاهده کنید.
  •  هزینه های دوربین مدار بسته حرارتی بالا می باشد.
جع بندی

امروزه شرکت های بسیار زیادی در عرصه ی دوربین های مداربسته در رقابت می باشند، که از معروف ترین آنها می توان به دوربین مداربسته داهوا، هایک ویژن و… اشاره نمود. و اما جدید ترین محصول این کمپانی های بزرگ جهانی، دوربین مداربسته حرارتی می باشد. شما با خرید یک دوربین مدار بسته حرارتی، از مزایای بسیار زیادی بهره مند خواهید شد که ما در این مقاله به صورت کاملا تخصصی به بررسی این ویژگی ها پرداختیم. همچنین شما می توانید بسیاری از این دوربین ها را از فروشگاه rey-cam تهیه نمایید.

سوالات متداول

  1. نصب دوربین مدار بسته این نوع از دوربین ها چگونه است؟
    شما حتما باید نصب دوربین های حرارتی را به یک فرد متخصص و مجرب بسپارید تا بعدا دچار هزینه های اضافی نشوید.
  2. قیمت دوربین های حرارتی چگونه است؟
    این نوع از دوربین ها به دلیل جدید بودن تکنولوژی، هزینه های بالایی دارند.
  3. آیا تنها استفاده از یک دوربین با کیفیت، برای ضبط تصاویر با کیفیت کافی است؟
    خیر شما باید توجه داشته باشید تا دستگاه dvr شما هم بتواند از کیفیت دوربین شما پشتیبانی کند.
5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *