معرفی دستگاه XVR

دستگاه xvr

امروزه یکی از بهترین راه هایی که می توانید با استفاده از آن امنیت محیط خود را افزایش دهید، نصب دوربین مداربسته می باشد که برای ضبط تصاویر، یک دستگاه XVR می تواند بسیار برای شما مفید باشد. امروزه کمپانی های بسیار زیادی در این زمینه فعالیت می کنند که از معروف ترین آنها می توان به داهوا، هایک ویژن و… اشاره کرد. معروف ترین محصول شرکت داهوا، دوربین مداربسته داهوا نام داشته که از محبویبت و کارایی بسیار بالایی برخوردار است. اما همچنین این کمپانی دستگاه XVR هم تولید می کند که در واقع نوع پیشرفته تر دستگاه های NVR می باشد. همانطور که می دانید امروزه دستگاه های ضبط فیلم دوربین های مداربسته به 3 دسته کلی XVR، NVR و DVR تقسیم می شوند. ما در این مقاله قصد معرفی دستگاه XVR را داریم، پس با ما همراه باشید.

درباره دستگاه XVR

امروزه برای معرفی پیشرفته ترین دستگاه های ضبط و نمایش فیلم های دوربین مداربسته می توان به دستگاههای XVR اشاره کرد. این دستگاه ها برای اولین بار توسط کمپانی مشهور داهوا تهیه و تولید شد. دستگاههای XVR شرکت داهوا به نوعی تولید شده اند تا بتوانند تمام نیاز های کاربران خود را برطرف نمایند. از مهمترین امکانات آن عبارت است از پشتیبانی کردن از دوربین های مداربسته آنالوگ، مقرون به صرفه کردن سیستم امنیتی و … همچنین بی نیازی نسبت به کابل کشی جدید و مجزا و قابلیت استفاده از کابل های قدیمی می باشد. در ادامه می پردازیم به دیگر ویژگی های دستگاههای XVR که کاربران آن از آن بهره مند هستند را در ادامه گفته ایم.

ویژگی های استفاده از دستگاههای XVR

یکی از مهمترین ویژگی هایی که این دستگاه ها در اختیار کاربران خود قرار می دهد، پیشرفته ترین استاندارد فشرده سازی فیلم های ضبط شده که موجب کاهش مصرف پهنای بند می شود. به همین علت است که بسیاری از ساختمان ها، فروشگاه های بزرگ، ادارات از این دستگاه ضبط استفاده می کنند و گزینه بسیار مناسبی برای آنها می باشد. این دستگاه ها با داشتن قیمتی بسیار مقرون به صرفه و همچنین پردازنده ای بسیار هوشمند و قدرتمند، گزینه فوق العاده ای برای افرادی می باشد که قصد نصب دوربین مداربسته را در هر محیطی دارند. همچنین توجه داشته باشید که هر دستگاه ضبط XVR مزیت های خاص خود را برای کاربران خود دارند اما  به صورت کلی قابلیت های دستگاه XVR عبارت است از:

استفاده از دستگاه xvr

دستگاه xvr

فشرده سازی H.265

این تکنولوژی بسیار پیشرفته تر از نوع سابق خود یعنی H.264 بوده که می تواند تا درصد بسیار زیادی معادل 90 درصد فضای مورد نیاز برای ذخیره ی فیلم های ضبط شده توسط دوربین های مداربسته را کاهش دهد.

شناسایی هوشمند IPXVR/TVI/HDCVI/AHD/CVBS

یکی دیگر از قابلیت های کاربردی و مهم دستگاههای XVR تشخیص خودکار سیگنال های دوربین مداربسته می باشد. این قابلیت موجب آسانی در اتصال دستگاه ضبط به دوربین های مداربسته شود.

تماشای هوشمند فیلم های ضبط شده

یکی دیگر از قابلیت هایی که این نوع از دستگاه های ضبط دوربین مداربسته در اختیار شما قرار می دهد، این است که می توانید با تعیین یک ناحیه در طول زمان فیلم های ضبط شده اقدام به مشاهده فیلم های ضبط شده در طول مدت بسیار کمی کنید. که این قابلیت در زمان های اضطراری می تواند بسیار برای شما کاربرد داشته باشد.

تماشا فیلم های ضبط شده

تماشا فیلم های ضبط شده با XVR

قابلت IVS

طبق نظر کمپانی داهوا دستگاه XVR دارای قابلیت IVS می باشد. که این قابلیت این امکان را به دوربین های مداربسته می دهد تا بتوانند به صورت هوشمند عمل کرده و اطلاعات بیشتری نسبت به گذشته به شما دهند.

مزیت های استفاده از دستگاه ضبط XVR

  • سهولت در نصب و راه اندازی دستگاه های XVR که می توان در طول زمان کمی آن را انجام داد.
  • پشتیبانی همزمان این دستگاه ها از دوربین های تحت شبکه و HDCVI
  • شما می توانید دوربین های متفاوت از کمپانی های متعدد را به این نوع از دستگاه های ضبط دوربین متصل نمایید.
  • سهولت در تنظیم حالت های مختلف برای ضبط تصاویر دوربین های مداربسته
  • اتصال دستگاههای XVR به هر نوع از منابع اینترنتی
  • قابلیت اتصال تا 8 دستگاه تحت شبکه دوربین مداربسته به دستگاههای XVR
  • تنوع بالا دستگاههای XVR در تعداد کانال 4-8-16-32 که می تواند نیاز شما را برطرف کند.
    مزیت دستگاه xvrدستگاه xvr

جمع بندی درباره دستگاه XVR

امروزه دستگاه های بسیار زیادی برای ضبط فیلم های دوربین مداربسته وجود دارند که به صورت کلی به 3 گروه DVR، NVR و XVR تقسیم می شوند. که از بهترین و جدید ترین این تکنولوژی ها می توان به دستگاه ضبط XVR اشاره کرد. این دستگاه ها قابلیت های بسیار زیادی نسبت به دیگر دستگاه های ضبط دوربین مداربسته دارند. که می تواند امنیت محیط مورد نظر شما را به خوبی تامین کند. به هر حال اگر قصد خرید یک دستگاه ضبط دوربین مداربسته مقرون به صرفه با قابلیت های بالا را دارید، دستگاه XVR می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. همچنین می توانید برای مشاهده بهترین تاسیسات نظارتی و امنیتی به فروشگاهی اینترنتی ری کم مراجعه کرده و محصولات اورجینال امنیتی خریداری کنید.

سوالات متداول
  1. آیا می توان به دستگاههای XVR همزمان دوربین های IP و آنالوگ را متصل نمود؟
    بله تکنولوژی این دستگاه ها بسیار جدید و پیشرفته بوده که می تواند تا تعداد بسیار بالایی فیلم دوربین های مداربسته را پردازش کند.
  2. قیمت دستگاههای XVR چگونه است؟
    این نوع دستگاه های ضبط دوربین به نسبت امکانات بسیار زیاد خود، قیمتی بسیار مقرون به صرفه دارند.
  3. بهترین برند برای دستگاههای ضبط XVR چه می باشد؟
    کمپانی داهوا از محبوب ترین و بهترین شرکت های تولید دوربین مداربسته و دستگاه XVR در دنیا به حساب می آید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *