اهمیت ویژگی دید در شب در دوربین مداربسته چیست؟

دید در شب

دوربین مدار بسته با قابلیت دید در شب چیست؟

دوربین‌ های امنیتی این اواخر حس امنیت بیشتری به مردم داده است. نگران نبودن در رابطه با مزاحم‌ها یا دزد‌ها خواب راحتی را به ارمغان می‌آورد. اما بیشتر مزاحم‌ها شب‌ها ظاهر می‌شوند و دوربین‌ های معمولی نمی‌توانند آن‌ها را ضبط کنند و بخاطر همین موضوع دید در شب دوربین مداربسته به کمک شما می‌آیند.

ویژگی دید در شب دوربین های مداربسته یا Night Vision برای ثبت تصاویر دقیق در شب به فناوری مادون قرمز متکی هستند. در طول ساعات روز، دوربین‌های با کیفیت از فیلتر مادون قرمز استفاده می‌کنند که طول موج‌های مادون قرمز میانی را فیلتر می‌کنند تا از تخریب تصاویر ضبط شده در روز جلوگیری کنند.

دوربین مداربسته

دوربین مداربسته برای دید در شب

کاربرد دوربین‌های Night Vision

این دوربین ها قادر به ثبت تصاویر در تاریکی هستند. بنابراین در شب به شما تصاویر روشنی می‌دهند. این از طریق جذب نور مادون قرمز، که به عنوان تابش حرارتی نیز شناخته می‌شوند، به دست می‌آید. همه موجودات زنده در برابر مادون قرمز نمایان می شوند و امکان ثبت تصویر آنها را در دوربین فراهم می‌کند.

این دوربین‌ ها برای گرفتن عکس از فلش استفاده نمی‌ کنند. در عوض بسیاری از دوربین‌های مادون قرمز دارای یک سری چراغ LED قرمز کوچک دایره‌ ای شکل در اطراف لنز دوربین هستند که نور مادون قرمز را در سراسر میدان دید دوربین منتشر می‌کنند و سپس تصاویر را به شما نشان می‌دهد. عکس‌ ها به صورت سیاه و سفید ثبت می‌ شوند. گرفتن تصاویر با رنگ واقعی امکان پذیر نیست، زیرا رنگ بسته به طول موج نوری که یک جسم در معرض آن قرار می‌گیرد متفاوت است.

ویژگی دوربین‌های امنیتی در فضای باز برای دید در شب

در ایران استفاده از دوربین‌ های امنیتی فضای باز در حال افزایش است. توانایی ثبت تصاویر با جزئیات، بخشی جدایی ناپذیر از پیشگیری از جرم و بازیابی اموال است. به این ترتیب، داشتن توانایی ضبط تصاویر در تمام ساعات شبانه روز ضروری است.

دو گزینه برای ضبط فیلم در شب وجود دارد:

  • ترکیب اسکنر‌ های حرکتی را با نورافکن
    هنگامی که حرکت تشخیص داده شود، چراغ ها روشن می شوند و نور کافی برای دید در شب دوربین مداربسته فضای باز شما فراهم می‌کنند تا مزاحم ها را ضبط کند و آنها را در حال انجام جرم بگیرد. این گزینه مخصوصاً برای سایت‌های تجاری که نور همسایگان را ناراحت نمی‌کند و به بازدیدکنندگان غیرمنتظره هشدار می‌دهد که تحت نظارت و در یک منطقه حفاظت‌ شده قرار دارند عالی است.
  •  استفاده از دوربین‌های با قابلیت دید در شب
    این نوع دوربین‌ ها سیستم تشخیص حرکت را در داخل خود جاسازی کرده‌اند و هر زمان که حرکتی را مشاهده کنند شروع به ضبط می‌کنند. آنها می‌توانند تصاویر سیاه و سفید واضح را بدون هیچ نور اضافی ضبط کنند. مزیت این سیستم این است که ارزان و استفاده‌ راحتی دارد.

آیا دوربین Night Vision مادون قرمز امنیت کافی خواهد داشت؟

دوربین‌های امنیتی مادون قرمز تصاویر حرارتی با وضوح بالایی را تولید می‌کنند. اما بعید است که این ویژگی به تنهایی یک عامل بازدارنده موثر در برابر همه مزاحمان باشد. تصاویر رنگی گرفته شده در هوای روشن، یا تصاویر سیاه و سفید مادون قرمز ثبت شده در شب، به بررسی خرابکاری یا سرقت اموال شما کمک زیادی می‌کند. این فیلم ممکن است توسط پلیس و شرکت بیمه خانه شما برای کمک به رسیدگی به این حادثه درخواست شود. از نظر میدان دید، حتما تمام نقاط ورودی را با دوربین بپوشانید تا مطمئن شوید که هیچ کس نمی‌تواند از نگاه دوربین‌های دید در شب مخفی شود.

دوربین‌های امنیتی مادون قرمز به دلیل وجود نقاط قرمز در اطراف لنز توجه کمی را به خود جلب می‌کنند، اما این چیز بدی نیست. سارقانی که در تاریکی متوجه تحت نظر بودنشان می‌شوند، تمایل بیشتری به فرار از ملک دارند تا اینکه به تلاش برای نفوذ به داخل خانه ادامه دهند.

دوربین های دید در شب

دوربین های دید در شب مادون قرمز

تهیه دوربین‌های مادون قرمز برای داخل خانه

فقط دوربین‌های امنیتی در فضای باز نیستند که دارای دید در شب هستند. بسیاری از مدل های داخلی مجهز به ضبط مادون قرمز هستند. این دوربین‌ها نه تنها برای امنیت در داخل خانه عالی هستند، بلکه برای نظارت بر حیوانات خانگی، کودکان، بیماران و بستگان سالمند نیز عالی هستند.

ویژگی هایی دوربین امنیتی Night Vision

هنگامی که صحبت از دوربین‌های دید در شب یا مادون قرمز می‌شود، تهیه یک دستگاه با کیفیت که برای جلوگیری از هرگونه مشکل در آینده مهم است، یاد می شود. یکی از بزرگ‌ترین شکایات مدل‌های ارزان‌تر این است که رنگ‌هایی که در طول روز محو می شود را در طول روز ضبط می‌کنند. بدون این فیلتر، تصاویر ثبت ‌شده در طول روز دچار نا آراستگی تصاویر می‌شوند و به طور بالقوه کاهش قابل توجهی در فوکوس یا همان وضوح تصویر نیز دارند و برای امنیت بی‌فایده می‌شوند.

با توجه به مطالبی که گفتیم فهمیدید که مادون قرمز اهمیت بسیار زیادی دارد. پس در هنگام خرید دوربین مداربسته، بررسی کنید که دوربین شما دارای چراغ‌های مادون قرمز می‌باشد. همانطور که در ابتدای مقاله ذکر کردیم، همه موجودات زنده را، نور مادون قرمز درخشان می‌کنند. اما اگر می‌خواهید یک تصویر واضح داشته باشید، باید آن LED های قرمز کوچک را در کناره‌های لنز دوربین داشته باشید که مادون قرمز درخشان کنند و به تصویر را بهبود ببخشند و اجازه دهند تا عکس‌های مزاحم‌ها را به وضوح ثبت کنید.

مزایا دید در شب دوربین مداربسته چیست؟

در اینجا بهترین ویژگی‌های دوربین‌های دید در شب مادون قرمز را ذکر کردیم:

  • ثبت کردن فعالیت شبانه داخل و خارج محیط
  • افزایش امنیت در خانه
  • ترس افراد
  • به صرفه بودن آن
بررسی دوربین های دید درشب

مزایا دوربین های دید درشب

سوالات متداول

  1. دوربین‌های دید در شب چگونه کار می‌کنند؟
    از طریق جذب نور مادون قرمز، که به عنوان تابش حرارتی نیز شناخته می‌شوند، به دست می‌آید.
  2. چگونه می توانیم دوربین مادون قرمز تهیه کنیم؟
    سایت فروشگاهی rey-cam شما را برای خرید یک دوربین مداربسته دید در شب خدمات کاملی را ارائه می‌دهد.
  3. قیمت دوربین‌های مادون قرمز چقدر است؟
    می توانید این محصول را با قیمت مناسبی از سایت ری کم خریداری کنید. هم چنین امکان خرید اینترنتی آن هم وجود دارد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *