شرایط نگهداری از دوربین مداربسته

نگهداری از دوربین مداربسته

راهنمای نگهداری از دوربین مداربسته

دوربین مداربسته (CCTV) بخش مهمی از سیستم امنیتی ساختمان شما است. دوربین مداربسته یک سرمایه گذاری ارزشمند برای محافظت از محل کار شما و جلوگیری از دزدان و ایمنی کارکنان است. نگهداری از دوربین مداربسته یک عملیات نظارتی است که شما از دوربین مداربسته خود اطمینان خاطر داشته باشید و به هزینه های خسارت اضافی دچار نشوید.

شما وقتی برای کسب و کار یک زمین یا ساختمانی را اجاره یا خرید می کنید شما نیازمند چند عدد دوربین مداربسته هستید تا کاملا به آن محل مسلط و مدیریت کامل داشته باشید. همچنین ایمنی آن مکان برای خود و کارکنانتان تنظیم می شود. شما باید نسبت به دوربین مداربسته خود مسئولیت پذیر باشید و آنها را چک کنید تا مشکلی پیش نیاید. ما در این مقاله به تنظیم و نگهداری از دوربین مداربسته میپردازیم.

اهمیت نگهداری از دوربین مداربسته

نظارت مکرر به سیستم نظارتی موجب می شود عملکرد و سلامت دوربین ها را حفظ کنید. نگهداری از سیستم دوربین مداربسته برای جلوگیری از خرابی زود هنگام ضروری است، اگر توجه لازم نشود در نهایت می تواند محل کسب و کار شما را آسیب پذیر کند و خسارت های قابل توجهی را برای شما ایجاد کند.

اگر اتفاقی برای محل کسب و کار شما بیفتد و شما بخواهید از بیمه درخواست کنید شما با داشتن فیلم های دوربین مداربسته شانستان بیشتر است و آنها تمایل بیشتری به کمک به شما دارند و به همین دلیل شما باید نگهداری از دوربین مداربسته خود را جدی بگیرید و آنها را مدیریت کنید.

اهمیت نگهداری از دوربین مداربسته

دوربین مداربسته

چک لیست مراقبت از CCTV

برای اینکه شما مطمئن باشید دوربین مداربسته به درستی کار می کند ما برای شما یک لیست آماده کردیم که با انجام دادن آنها مطمئن خواهید شد که دوربین شما کاملا سالم هستند و کار می کنند.

وقتی صحبت از سلامت سیستم امنیتی می شود، چند کار ساده برای نگهداری وجود دارد که می توانید در خانه بدون تجهیزات تخصصی انجام دهید تا سیستم خود را در شرایط خوبی نگه دارید. ما لیست نگهداری از دوربین مداربسته را به چند زیرمجموعه تقسیم کرده ایم تا شما بتوانید راحت از سلامت دوربین خود آگاه باشید.

مراحل چک لیست را به ترتیب دنبال کنید:

لنز دوربین مداربسته

لنز یکی از قطعات بسیار مهم دوربین های مداربسته می باشد. پس توجه به آن خیلی ضروری ات. کارهایی که می توانید برای تمیز کردن لنز انجام دهید عبارت اند از:

  • بررسی کنید که هیچ چیزی میدان دید لنز را پنهان نکرده باشد و در صورت لزوم به آن رسیدگی کنید.
  • لنز دوربین را تمیز نگه دارید تا گرد و غبار باعث اختلال در کار کردن دوربین نشود.
  • بررسی کنید که لنز دوربین فوکوس شده است و اطمینان حاصل کنید که عملکردهای دوربین به درستی کار می کنند.
  • هر گونه رد کثیف را از لنز دوربین پاک کنید، زیرا تجمع کثیفی در نهایت منجر به کاهش دید می شود.
  • بررسی کنید که دوربین ها محکم به ستون یا دیوار وصل شده باشند.
  • اگر دوربین مداربسته شما دارای تشخیص حرکت است، بررسی کنید که آنها کار می کنند.

بررسی سیم کشی

برای نگهداری از دوربین مداربسته تمام اجزای اصلی دوربین خود، از جمله اتصالات و کابل‌ها را برای نشانه‌های خرابی یا آسیب، باید بررسی کنید. سیم کشی هم یکی از همین اجزای اصلی است.

  1. سیم‌های شل و کابل‌های در معرض خرابی و یا فرسودگی را تعویض کنید.
  2. کیفیت تصویر را بررسی کنید و مطمئن شوید که دوربین ها تصاویر را به وضوح منتقل می کنند و هیچ گونه نا آراستگی در آن مشاهده نمی کنید.
  3. بررسی کنید که منبع تغذیه دستگاه کار می کند.

تجهیزات کنترلی دوربین مداربسته

بررسی کنید که تمام عناصر تجهیزات کنترل دوربین مداربسته مانند مانیتور، سوئیچ، VCR، DVR و Multiplexer به خوبی کار می کنند. برای بررسی این قسمت راه های زیر را دنبال کنید:

  • بررسی کنید که کیفیت تصویر روی مانیتور واضح باشد و تنظیمات روشنایی و کنتراست به درستی تنظیم شده باشد.
  • هرگونه آلودگی و گرد و غبار را روی مانیتورها و کنترل پنل ها پاک کنید.
  • بررسی کنید که کابل های روی تجهیزات کنترلی آسیب ندیده باشند یا نقاط اتصال ضعیفی نداشته باشد.
  • بررسی کنید که مانیتور تاریخ و زمان درست را نشان می دهد.
تجهیزات دوربین مداربسته

تجهیزات نیاز دوربین مداربسته

نتیجه گیری

دوربین مداربسته محافظ مهمی است که نمی توان بیخیال آن شد. در صورت عدم اجرای تدابیر امنیتی مناسب، محل های کسب و کار بیشتری در معرض خطر نفوذ و سرقت قرار می گیرند. کمی شاید نگهداری از دوربین مداربسته دردسر باشد ولی ارزش وقتی که میگذارید را دارد، بنابراین اگر هر چند ماه یک بار برای بررسی دوربین های مداربسته خود وقت بگذارید، می تواند در آینده شما را از دردسرهای زیادی نجات دهد.

سوالات متداول

  1. آیا نگهداری از دوربین مداربسته الزامی است؟
    باید در جواب این سوال گفت که پیشگیری از درمان بهتر است و توصیه می شود که شما هرماه با استفاده از چک لیست در این مقاله دوربین های مداربسته خود را بررسی کنید.
  2. برای خرید و نصب دوربین مداربسته باید به کجا مراجعه کرد؟
    فروشگاه REY-CAM برای نصب و خرید دوربین مداربسته های خود به شما کمک می کند.
  3. هرچند وقت یکبار دوربین های خود را بررسی کنیم؟
    پیشنهاد می شود هر ماه از چک لیست استفاده کنید و مراقب دوربین هایتان باشید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *