مزایای نقشه حرارتی یا Heat Map در دوربین مداربسته

دوربین مداربسته با نقشه حرارتی

مزایای نقشه حرارتی دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته با Heat Map به این صورت کار می کنند که رفت و آمد افراد را در بازه زمانی معین زیر نظر می گیرند. این دوربین ها نقاط پر رفت و آمد را بر اساس چگالی گرمایشی شناسایی می کنند. در نهایت این نقاط را به وسیله رنگ های سبز، قرمز، زرد و … مشخص می کنند. از مزایای نقشه حرارتی یا Heat map دوربین مداربسته می توان به کاربرد آن در فروشگاه ها و مغازه های اشاره کرد. به این گونه که صاحبین مغازه متوجه می شوند کدام محصول پرطرفدارتر و پر فروش تر است. بدین وسیله می توانند کسب و کار خود را رونق دهند.

درست است که تعیین میزان رفت و آمد بر اساس تغییر چگالی گرمایشی تعیین می شود. اما تغییرات آب و هوا هیچ گونه تاثیری در ثبت نتایج نخواهد داشت.

مزیت نقشه حرارتی دوربین مدار بسته در کسب و کار

به وسیله نقشه حرارتی یا Heat Map دوربین مداربسته در مجتمع های تجاری، فروشگاه ها، مغازه ها و … می توان به این نتیجه رسید که مردم از کدام محصولات استقبال بیشتری می نمایند.

همچنین در صورتی که بخشی از مغازه های یک مجتمع مورد تردد قرار نگیرند ممکن است به این معنا باشد که مگان قرارگیری مغازه نامناسب و غیر قابل دسترس عموم است. در نتیجه با جا به جایی هویت و محتوای مغازه ها به نقاط پرتردد می توان محصولات آن مغازه را در معرض دید عموم قرار دارد. به خصوص در فروشگاه ها می توان نتایج نقشه حرارتی جهت چیدمان کالاها بهره برد. به این صورت که کالاهای قسمت های کم تردد را به بخش های پرتردد منتقل کنید.

نقشه حرارتی یا Heat map در دوربین مداربسته

مزایای heat map دوربین مداربسته در کسب و کار

کاربرد نقشه حرارتی یا Heat Map در دوربین مداربسته در زمانبندی فروش

از آنجا که نقشه حرارتی یا Heat Map در دوربین مداربسته در بازه های زمانی معین رفت و آمد ها را در نظر می گیرد می توانید از آن جهت آگاهی از نقطه اوج فروش خود استفاده کنید. در نتیجه می توانید زمان مناسب جهت تبلیغات مردمی را تعیین نمایید. همچنین ساعات مرخصی و تعطیلی نیروهای خود را بر این اساس تنظیم خواهید کرد. علاوه بر آن می توانید تعیین کنید نیروهای خود را در چه زمان هایی در کدام قسمت ها برای خدمت رسانی به مشتریان حاضر کنید.

نقشه حرارتی دوربین مداربسته در تعیین ترافیک

با روال ذکر شده نقشه حرارتی یا Heat Map در دوربین مداربسته میزان ترافیک و تردد جاده ای را تعیین خواهد کرد. در نتیجه می توان زمان حضور پلیس های راهنمایی و رانندگی در نقاط پرتردد را تنظیم کرد.

استفاده از Heat Map دوربین مداربسته در رستوران ها

با استفاده از نقشه حرارتی یا Heat Map در دوربین مداربسته در رستوران های سلف سرویس می توانید میزان محبوبیت هر غذا را بشناسید. به گونه ای که این دوربین نواحی و میزهایی که بیشتر مورد استقبال قرار می گیرند را با رنگ قرمز نشان می دهند. در نتیجه می توانید منوی رستوران خود را با توجه به فروش خود تغییر دهید و غذاهای محبوب تر را به صورت گسترده تری به فروش برسانید.

استفاده از نقشه حرارتی در رستوران ها

استفاده از Heat Map در دوربین مداربسته رستوران ها

نتیجه گیری از موفقیت آمیز بودن تبلیغات

با نصب دوربین مداربسته مجهز به Heat Map در نزدیکی بیلبوردهای تبلیغاتی خود متوجه خواهید شد که روند تبلیغات چگونه پیش می رود. در صورتی که افراد به صورت متمرکز در ناحیه مقابل بیلبورد تجمع کنند، به این معناست که تبلیغات شما با استقبال مردم رو به رو شده است.

کاربرد Heat Map دوربین مداربسته در مترو

همانطور که عیان است، برخی خطوط و ایستگاه های مترو در بازه های زمانی مختلف شلوغ تر هستند. نقشه حرارتی یا Heat Map دوربین مداربسته مسئولین مترو را از میزان تجمع و رفت و آمد ایستگاه های به خصوص مطلع می کند.

همچنین آن ها را در تشخیص حضور افراد جلوتر از خط زرد یاری می کند. به این صورت که اگر قرمز بودن ناحیه بعد از خط زرد نشانه حضور افراد در آن ناحیه است.

استفاده از نقشه حرارتی CCTV در بیمارستان ها

با شناسایی تردد افراد حاضر در بخش های مختلف بیمارستان ها به وسیله نقشه حرارتی دوربین مداربسته میزان ابتلا به هر بیماری چه قدر است. این موضوع با شمارش مراجعه به هر بخش مشخص می شود.

همچنین می توان تعییین کرد بیماری های خاص و واگیر در چه فصل هایی به اوج خود می رسند.

استفاده از نقشه حرارتی در دوربین مداربسته

کاربرد نقشه حرارتی در دوربین مداربسته

نتیجه گیری

از این گونه دوربین ها در خدمت رسانی به مردم، ارتقا کسب و کار، آگاهی از نرخ ترافیک، شناسایی میزان ابتلا به بیماری ها و … می توان استفاده کرد. کارایی این دوربین به این صورت است که میزان تردد افراد در بازه زمانی معین  را، بر اساس تغییرات چگالی گرمایی می سنجد.

سوالات متداول
  1. کدام مدل از دوربین های مداربسته به نقشه حرارتی مجهز هستند؟
    این تکنولوژی تنها مختص دوربین های تحت شبکه می باشد.
  2. این دوربین می تواند ظرفیت یک محدوده را تعیین کند؟
    خیر، تنها قادر به تعیین مکان های پرتردد است. دوربین هایی با تکنولوژی دیگر می توانند این کار را انجام دهند.
  3. گرمای هوا در نتیجه این دوربین تاثیر گذار است؟
    خیر، این دوربین تنها گرمایش بدن را شناسایی می کند.
4.9/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *