مزایا و معایب دوربین مداربسته مخفی

معرفی دوربین مداربسته مخفی

معرفی مزایا و معایب دوربین مداربسته مخفی

در برخی مواقع بیگانگانی که قصد سرقت یا نفوذ به محلی را دارند با مشاهده دوربین مداربسته، یرای تخریب آن اقدام می کنند. به همین دلیل دوربین مداربسته مخفی ایمنی بالاتری دارد. به این معنا که بدون اینکه دیده شود، وقایع را ثبت می کند. البته علاوه بر مزایایی که دارد؛ دارای نقطه ضعف هایی نیز می باشد که در ادامه به شرح آنها خواهیم پرداخت. اولین پیشنهاد ری کم خرید دوربین مداربسته داهوا می باشد.

مزایای دوربین مداربسته مخفی

این دوربین مزایای بسیاری از جمله کوچک بودن و غیر قابل رویت بودن دارد که موجب می شود تصاویر را به صورت دقیق و زنده ضبط کند. این کار بدون اینکه کسی از وجود آن مطلع شود، انجام می شود. حتی برخی دارای باتری داخلی بوده و بدون سیم کار می کنند که این موضوع نصب و جاسازی آنها را آسان تر کرده است.

این دوربین ها به عنوان دوربین های جاسوسی نیز شناخته می شوند. البته لازم به ذکر است که دوربین مداربسته مخفی انواع گوناگونی دارد. در صورتی که قصد خرید دوربین هایی را دارید که بیشتر جنبه جاسوسی دارند بهتر است دانید خرید فروش آنها به صورت مجازی غیر قانونی است. اما با هماهنگی با مراجع قانونی این کار کاملا مجاز خواهد بود.

کوچک بودن دوربین مدار بسته مخفی

از آنجا که تمامی انواع این دوربین ها بند انگشتی و ظریف هستند، جاسازی آنها در مکان های مختلف بسیار آسان خواهد بود. برای مثال در تلویزیون، گلدان، تابلو، ساعت، تلفن همراه، عروسک ها و … قابل نصب هستند. حتی در برخی مواقع به واسطه کوچک و قابل حمل بودن می توان آن را در لباس ها قرار داد.

همچنین نصب آنها به دلیل کم حچم بودن تقریبا آسان می باشد.

دوربین مداربسته مخفی کوچک

دوربین مداربسته جاسوسی

ضبط صدا در دوربین مداربسته جاسوسی

همان طور که اشاره کردیم دوربین مداربسته مخفی در نقاط پنهان جاسازی می شوند. با این حال قابلیت ضبط با کیفیت صدا را دارند. همچنین صدا را به صورت دو طرفه انتقال می دهند. از آنجا که این دوربین ها گاهی برای ضبط پنهانی مکالمات در ماموریت های استفاده می شوند بسیار کاربردی خواهند بود.

مزیت این قابلیت که قابل تاکید است کیفیت صدای ضبط شده می باشد. علاوه بر آن پس از ضبط، قابلیت پخش صوت را نیز دارد.

دید در شب

برخی از مدل های دوربین مداربسته مخفی دارای قابلیت دید در شب نیز می باشند. این ویژگی به شما کمک می کند تا اگر جهت سفر، مجبور به ترک طولانی مدت خانه شدید، حتی با چراغ های خاموش قادر به دریافت تصویر منزل خود خواهید بود. به گونه ای که در صورت حضور سارقین بتوانید تا حدودی مشخصات آنها را دریافت کنید.

همچنین در خیابان ها در طول شب امکان ضبط رفت و آمد افراد مزاحم و بیگانه وجود خواهد داشت.

قابلیت اتصال به اینترنت

از مزایای دیگر این دوربین های کوچک قابلیت و فناوری اتصال به اینترنت می باشد. این قابلیت باعث می شود بتوانید تصاویر دریافتی در محیط را به صورت زنده دریافت کنید. در ماموریت های جاسوسی حتی امکان دریافت صوت به صورت آنلاین نیز وجود دارد.

این فناوری به شما کمک می کند در صورت عدم حضور در منزل یا محل کار تصاویر محیط را به صورت زنده دریافت کرده و از وضعیت موجود مطلع خواهید بود.

حتی این قابلیت وجود دارد که به صورت آفلاین به دوربین متصل شوید.

اتصال دوربین مداربسته مخفی به اینترنت

اتصال دوربین مداربسته مخفی به اینترنت

معایب دوربین مداربسته مخفی

علاوه بر مزایای ذکر شده ایرادهایی نیز در دوربین مداربسته جاسوسی وجود دارد که برخی از مزایای ذکر شده را نقض می کند. برای مثال می توان به این موضوع اشاره کرد که سارقین و افراد بیگانه این دوربین ها را مشاهده نکرده که در این صورت احتمال سرقت و نفوذ بالا می رود. البته این موضوع صحیح است که تمامی مشخصات آنها ضبط می شود اما اگر دوبین دیده شود در کل احتمال دارد سارق از سرقت منصرف شود.

قطع سیستم امنیتی

همانطور که پیش از این اشاره کردیم، احتمال دارد به دلیل عدم مشاهده آنها سارق اقدام به از بین بردن آن نکند. اما در صورتیکه بیگانگان حرفه ای باشند، می توانند کل سیستم امنیتی یک مجموعه را غیر فعال کنند.

البته لازم به ذکر است که همچنان امنیت این دوربین ها نسبت به مدل های معمولی بالاتر است. چرا که سارقین تنها در صورتی می توانند سیستم امنیتی شما را غیر فعال کنند که آن را از پیش هک کرده و اطلاعت امنیتی را داشته باشند.

غیر قانونی بودن دوربین مداربسته جاسوسی

از دیگر معایب این دوربین غیر مجاز بودن خرید و فروش آن است. البته در صورتی که اجازه مراجع قانونی را دریافت کرده باشید، مشکلی پیش نخواهد آمد. اما مسئله اینجا است که دریافت مجوز قانونی و طی کردن مراحل قانونی خرید تا حدی دشوار می باشد.

دوربین مداربسته مخفی غیر قانونی

دوربین جاسوسی غیر قانونی

نتیجه گیری

درست است که دوربین مداربسته جاسوسی در کنار مزایا، معایبی نیز دارد. اما در هر صورت امنیت این دوربین ها بالاتر از مدل های قدیمی دانسته می شود. به خصوص در صورتی مجوز قانونی این دوربین را دریافت کرده و سیستم امنیتی قدرتمندی داشته باشید این دوربین کاملا بر مدل های دیگر ارجحیت دارد.

سوالات متداول
  1. کدام مدل از دوربین های مداربسته مخفی را خریداری کنیم؟
    در رابطه با این موضوع نوع استفاده و کاربرد آن برای شما، تعیین کننده است. به عبارت دیگر بستگی به این دارد که کجا می خواهید از آن استفاده کنید.
  2. دوربین مداربسته جاسوسی چه مدل هایی دارد؟
    این دوربین در مدل های سوزنی، بند انگشتی، Babycam و … تولید می شوند.
  3. در صورت داشتن مجوز قانونی، کسی می تواند از دارنده این دوربین شکایت کند؟
    در صورتی که مجوز قانونی دریافت شده باشد اما فرد به روش های غیر اصولی و در راه های غیر اخلاقی از آنها استفاده کند، بله امکان شکایت وجود دارد.
4.9/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *