دوربین مداربسته پارکینگ

دوربین مداربسته پارکینگ

امنیت دوربین مداربسته پارکینگ

برخی پارکینگ های بزرگ مانند پارکینگ مجتمع ها، پاساژها و … که افراد زیادی در آن رفت و آمد می کنند، باید امنیت بالایی داشته باشند. چرا که در این پارکینگ ها به دلیل تعداد اتومبیل های موجود در آن بیگانگان و خرابکاران فرصت خوبی برای آسیب رساندن یا سرقت آنها وجود دارد. با دوربین مداربسته پارکینگ ها امنیت بیشتری در این فضا به وجود می آید.

انتخاب دوربین مداربسته مناسب برای پارکینگ

احتمالا در پارکینگ خانه خود یا مجتمع های تجاری به کوتاه بودن سقف پارکینگ ها دقت کرده باشید. در نتیجه برای این فضا باید دوربینی در نظر گرفت که امنیت پارکینگ را افزایش دهد. دوربین دام و بولت هر دو می توانند برای این شرایط انتخاب شوند. البته هر کدام دارای مزایا و معایبی می باشند. برای مثال دوربین دام به دلیل چرخش، در تمام زوایا می تواند تصویر را ضبط کند. در این صورت اگر آن را بچرخانند تا دیده نشوند، شرایط هیچ تغییری نمی کند. اگر آن را روی سقف پارکینگ نصب کنید به صورت همزمان تمام فضای پارکینگ را پوشش می دهد.

دوربین مداربسته بولت نیز قابلیت هایی برای خود دارد. برای مثال اگر چرخشی باشد می تواند تمام ابعاد پارکینگ را در نظر بگیرد. اما مشکل اینجاست که بولت نمی تواند اطلاعات چند زاویه را به صورت همزمان دریافت کند. در نتیجه به راحتی می توان از آن به گونه ای عبور کرد و نادیده گرفته شود. با این اوصاف دوربین بولت انتخاب بهتری خواهد بود.

انتخاب دوربین مداربسته برای پارکینگ

دوربین دام برای پارکینگ

اصول انتخاب لنز دوربین مداربسته پارکینگ

لنز دوربین مداربسته تعیین کننده بازه مکانی پارکینگ می باشد. اگر می خواهید نمای کلی پارکینگ را در نظر داشته باشید، می توانید دوربینی با لنز  ثابت انتخاب کنید. (این مورد برای دوربین های بولت نیز کاربرد بیشتری دارد.) اما اگر می خواهید لنز در محدوده خود تغییر زاویه دهد، به گونه ای که فضای بیشتری را دریافت می کند، باید لنز متغیر را انتخاب کنید.

کیفیت ضبط تصاویر و وقایع

از آنجا که افراد زیادی در این فضا رفت و آمد دارند می توان گفت پارکینگ فضایی تقریبا عمومی می باشد. به همین خاطر امنیت آن بسیار اهمیت دارد. در سال های اخیر با کیفیت ترین برند داهوا بوده است، به خصوص برای محیط های تاریک که دید بسیار مناسبی نیز دارد. همچنین قیمت دوربین مداربسته داهوا با توجه به کیفیتی که دراد بسیار مناسب است.

به این منظور که علاوه بر محدوده دید آن، وضوح و کیفیت تصاویر ضبط شده نیز حائز اهمیت است. در این صورت دوربین های IP جایگزین نوع آنالوگ می شوند. دوربین های امروزی با کیفیت بهتری می توانند تصاویر را ضبط کنند به این صورت که چهره افراد ثبت شود. این دوربین ها نباید کمتر از FH باشند. در ضمن باید رزولوشن دوربین را بر اساس بزرگ یا کوچک بودن محدوده دید دوربین مداربسته انتخاب کنید. این دو با یکدیگر رابطه مستقیم دارند.

قابلیت دید در شب در دوربین مداربسته پارکینگ

می دانید که در برخی ساعات پارکینگ تا حدی تاریک می باشد. در نتیجه باید از استانداردی تحت عنوان دید در شب بهره مند باشد. این استاندارد باعث می شود، در تاریکی برد گیرایی آن افزایش یافته و کیفیت تصاویر ضبط شده بالا باشد.

استاندارد های دوربین مداربسته پارکینگ

دوربین مداربسته پارکینگ به مراتب آسیب می بیند. چرا که برخی با ایجاد ضربه سعی می کنند به دلایلی آن را از بین ببرند. برای حل این مشکل باید یک دوربین استفاده کرد که از استاندارد IK پشتیبانی کند. این گونه شیشه دوربین ضد ضربه بوده و آسیب پذیر نمی باشد.

از آنجا که ممکن است به دلیل سایه افتادن یا تابش نور تصویر کمی تاریک به نظر آید و کیفیت آن به شدت پایین می آید. استاندارد WDR نیز اجازه نمی دهد، تصویر تاریک بی ارزش باشد.

قابلیت دید در شب در دوربین مداربسته پارکینگ

برد دید دوربین مداربسته در تاریکی

اهمیت هایک ویژن برای دوربین پارکینگ

توصیه می شود دوربین مداربسته پارکینگ هایک ویژن باشد. به این معنا که در کنار دستگاه ضبط و پخش، کارت حافظه داخلی نیز داشته باشد. چرا که ممکن است دستگاه ضبط و پخش به هر دلیلی ضبط را متوقف کند. در نتیجه یک بازه زمانی تصویر و وقایع را از دست می دهید. تکنولوژی هایک ویژن دارای حافظه داخلی است که در صورت عدم شناسایی دستگاه ضبط و پخش (قطعی ارتباط با دستگاه) داده های دریافتی را به رم داخلی انتقال می دهد. در این صورت هیچ تصویری را از دست نداده اید.

معرفی دوربین های Uniview

دوربین هایی با تکنولوژی starlight کیفیت تصویر برداری در فضای تاریک را بالا می برد. پیش از این به قابلیت دید در شب اشاره کردیم. اما این ویژگی پس از دریافت تصویر در تاریکی می تواند آن را کاملا رنگی ضبط کند. با این ویژگی تشخیص چره ها راحت تر بوده و پلاک ماشین ها یا رنگ لباس بیگانگان آسان تر خواهد بود.

با starlight قسمت هایی که با نور چراغ ماشین ها نامشخص می باشند را قابل تشخیص می کند.

معرفی دوربین های Uniview

انواع دوربین های مداربسته برای پارکینگ

نتیجه گیری

برخی پارکینگ ها به دلیل عمومی بودن می بایست تحت نظر دوربین مداربسته امنیتی در پارکینگ باشد. این دوربین دارای استاندارد ها و ویژگی های منحصر به فردی می باشد که امنیت پارکینگ مجتمع را فراهم کند.

سوالات متداول
  1. دوربین مداربسته پارکینگ با قطع شدن برق خاموش می شود؟
    خیر این دوربین ها منبع تغذیه جداگانه داشته و همچنان به ضبط کردن می پردازند.
  2. دوربین مداربسته با نوسانات برق مشکل پیدا می کند؟
    خیر این دوربین ها در برابر نوسانات برق به صورت خودکار مقاوم می باشند.
  3. برای پارکینگ های سر باز تمامی این ویژگی ها لازم هستند؟
    بله به علاوه باید استاندارد ضد آب نیز داشته باشند.
5/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه در “دوربین مداربسته پارکینگ

  1. مجید گفت:

    دوربین هایی که در فضا هایی با متراژ بالا قرار دارند، همگی از یک wifi میتونند استفاده کنند؟

    1. admin nima گفت:

      بله باید از یک وای فای با سیگنال بالا استقاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *