منظور از هوزینگ دوربین مداربسته چیست؟

هوزینگ دوربین مداربسته

هوزینگ دوربین مداربسته چیست؟

برخی دوربین ها با پوشش مقاوم تری ساخته می شوند که دارای استاندارد های خاصی هستند. به این پوشش هوزینگ گفته می شود. این استاندارد ها شامل مقاومت در شرایط آب و هوایی مختلف، ضد ضربه و مقاوم در برابر گرد و غبار می باشد. البته برای اینکه دوربین شما تبدیل به هوزینگ شوند می توانید کیس متناسب با دوربینی که دارید را خریداری نمایید.

بدنه دوربین مداربسته

از آنجا که دوربین های مداربسته دارای بدنه با جنس های مختلف هستند؛ جنس آنها با توجه به فضایی که در آن نصب می شوند انتخاب خواهند شد. برای مثال دوربین های فضای داخلی با مدل هایی که برای فضای خارجی به کار می روند تفاوت داد. علاوه بر این ممکن است کیس یا بدنه آنها در حجم های متفاوتی نیز باشد. بستگی دارد اندازه دوربین چقدر است. همچنین می توان دوربین را روی دکل نیز نصب کرد. هوزینگ با توجه به مقاومتی که دارد در فشار بالای جو و بلندی ها عملکرد خود را از دست نخواهد داد. در صورتی که قصد دارید دوربین مداربسته ای برای فضاهای امنیتی خریداری نمایید، می بایست از فروشنده در رابطه با استاندارد های هوزینگ دوربین مداربسته اطلاعات کسب کنید. علاوه بر این حتما در رابطه با منطقه و نقطه ای که می خواهید نصب شود بپرسید.

هوزینگ با نام های محفطه، کاور، بدنه و باکس نیز شناخته می شود. در نتیجه هرکدام از این القاب را شنیدید بدانید که منظور هوزینگ دوربین مداربسته می باشد.

معرفی هوزینگ دوربین مداربسته و کاربرد آن

هوزینگ صنعتی پوششی دارد که از آسیب رسیدن به قطعات داخلی دوربین مداربسته محافظت می کند. برای مثال اگر برای اطراف خانه خود در محوطه بیرونی نیاز به دوربین دارید باید مدلی را انتخاب کنید که در برابر  ضربه، آب، گرد و خاک و … مقاومت کند. در نظر داشته باشید، دوربین هایی که در راستای برقراری امنیت تولید می شوند دارای ظاهری متنوع هستند. اما به هیچ عنوان زیبایی آن را در اولویت قرار ندهید. تنها کیفیت و استانداردهای آن حائز اهمیت می باشند.

در صورتی که شکل ظاهری آن برای شما اهمیت دارد بدانید که با پوشش های مختلفی تولید می شوند. همچنین از امکانات مدرن آن باید به فن داخلی اشاره کنیم. چرا که در گرما و سرما دمای خود را معتدل نگه می دارند.

معرفی دوربین مداربسته و کاربرد آن

دوربین بولت با پوشش فلزی

هوزینگ های داخلی و خارجی

هوزینگ داخلی برای حفاظت از قطعات تشکیل دهنده دوربین می باشد. به این گونه که برد و لنز را از یکدیگر جدا می کند. در نتیجه قطعات، کمتر دچار آسیب دیدگی می شوند.

هوزینگ خارجی برای محیط های بزرگ می باشد. به گونه ای که نامحسوس باشد و دارای استاندارهای که پیش از این ذکر کردیم باشد.

چگونگی عملکرد هوزینگ

دوربیین مداربسته هوزینگ از قطعات داخلی آن محافظت کرده و از آسیب دیدن آنها جلوگیری می کند. علاوه بر این همانطور که در قسمت هوزینگ های داخلی و خارجی اشاره کردیم، هوزینگ خارجی نیز برای محافظت از کل دوربین و تمامی قطعات تولید می شود.

هوزینگ پلاستیکی در دوربین مداربسته

پوشش پلاستیکی می تواند در انواع دوربین ها به خصوص دام به کار می رود. لایه هوزینگ به رنگ سیاه بوده در لایه زیرین پوششی نقره ای رنگ وجود دارد. لایه سیاه از جنس اکریلیک و پوشش زیرین از جنس نقره می باشد.

هوزینگ پلاستیکی در دوربین مداربسته

دوربین مداربسته ضد ضربه

استانداردهای هوزینگ دوربین مداربسته

هوزینگ خارجی که بیشتر از دیگر قطعات با محیط رابطه دارد می بایست از برخی قابلیت ها و استاندارد ها بهره مند باشد. به گونه ای که در برابر باران، رعد و برق و ضربه مقاوم باشد. برای مثال به دو استاندارد آن اشاره می کنیم.

IK: به این معنا است که محفظه دوربین به گونه ای ساخته شده باشد که در برابر ضربه، بسیار مقاوم باشد. علاوه بر این حتی شیشه ای که رو به روی لنز است نیز ضد ضربه خواهد بود.

IP: استانداردی می باشد که در برابر نفوذ آب، گرد و غبار از قطعات داخلی محافظت می کند.

استاندارد های ذکر شده مربوط به هوزینگ خارجی است که از اجزای دوربین محافظت می کند.

دوبین مداربسته با هوزینگ را می توان داخل خانه استفاده کرد؟

این دوربین ها با توجه به کاربرد و ساختار خود برای محیط باز مناسب می باشند. در خانه از استانداردهای آن استفاده نمی شوند. برای داخل منزل که باران، گرد و غبار یا ضربه خوردن بسیار کم پیش می آید دوربین مداربسته معمولی کافی است.

اما اگر نسبت به امنیت خانه نگرانی دارید می توانید دوربینی انتخاب کنید که ضد ضربه باشد. معمولا دوربین مداربسته داهوا دارای این ویژگی می باشد.

مزایای دوربین مداربسته هوزینگ و استاندارد ها

موارد ذکر شده باعث می شوند دوربین عملکرد گسترده ای داشته باشد. به این معنا که برای محیط های شرجی و مرطوب مناسب باشد. در نتیجه می تواند در دکل های نفت کش در میان دریا، سالن پرورش ماهی و … به کار آید.

مزایای دوربین مداربسته و اساندارد ها

قابلیت نصب در ارتفاع

نتیجه گیری

دوربین های پیشرفته و فوق امنیتی باید پوشش یا هوزینگ مناسب داشته باشند. چرا که محافظ دوربین مداربسته می تواند با توجه به داخلی بودن یا خارجی بودن آن از قطعات دوربین محافظت کند. بدنه می بایست استاندارد های مربوط به درجه حفاظت را داشته باشد.

سوالات متداول
  1. هوزینگ دوربین مداربسته می تواند در برابر طوفان های شدید نیز دوام آورد؟
    بله با استاندارد IK به مقاومت بدنه اضافه می کند.
  2. استاندارد ترین هوزینگ برای دوربین مداربسته در برابر شلیک مقاوم است؟
    بله در استاندارد IK پوشش دوربین مدار بسته در برابر شلیک گلوله نیز آسیب نمی بیند.
  3. در صورتی که خرابکاران برق را قطع کنند دوربین مداربسته  از کار می افتد؟
    خیر در این شرایط دوربین ها به برق اضطراری وصل می شوند.

 

5/5 - (5 امتیاز)

2 دیدگاه در “منظور از هوزینگ دوربین مداربسته چیست؟

  1. سجاد حسنی گفت:

    منظور از هوزینگ محافظیه ک روی دوربین قرار میگیره؟؟

    1. admin nima گفت:

      بله این محافظ در برابر آب، گرد و غبار و ضربه دوربین را مقاوم تز می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *