تکنولوژی ColorVu (کالر ویو) در دوربین مداربسته

تکنولوژی ColorVu (کالر ویو) در دوربین مداربسته

معرفی فناوری کالر ویو دوربین مداربسته

از مشکلات رایج دوربین های مداربسته ضبط تصاویر بی کیفیت در تاریکی شب می باشد. چرا که نور محیط کم بوده و رنگ ها تشخیص داده نمی شوند در نتیجه تصاویری تاریک و تقریبا سیاه و سفید ثبت می شوند. چیپ های تصویر CCD و CMOS به واسطه سلول های نوری و میزان حساسیتی که به نور دارند تا حدی این مشکل را حل کرده اند. برای مثال سنسور CCD دارای سلول های نوری در ابعاد بزرگتری نسبت به سنسور دیگری می باشد در نتیجه حساسیت بیشتری نسبت به نور دارد. با این اوصاف روشنایی تصاویر دوربین های مجهز به این چیپ روشن تر و با کیفیت تر می باشند. اما همچنان نیاز واقعی چشم انسان را برطرف نمی کنند. به همین خاطر تکنولوژی ColorVu (کالر ویو) در دوربین مداربسته به دنباله هوش مصنوعی در محصولات هایک ویژن اجرا شده است.

فناوری کالر ویو

فناوری کالر ویو دوربین مداربسته

دوربین مداربسته ColorVu چیست؟

تکنولوژی ColorVu (کالر ویو) در دوربین مداربسته تصاویری رنگی و RGB ضبط می کند. به این مفهوم که چشم انسان در شب می تواند تمام جزئیات و رنگ ها را همانگونه که در روز تشخیص می دهد نیز بشناسد. در دوربین های مداربسته معمولی در مقابل سنسور تصویر فیلتر های رنگ قرار دارند که رنگ های موجود در محیط اطراف را شناسایی و ثبت می کنند اما دقت و کیفیت ایده آلی ندارند. به گونه ای که نمی توان با اطمینان رنگ موی افراد را در تاریکی تشخیص داد. اما دوربین های هایک ویژن که از تکنولوژی کالر ویو بهره مند هستند تصاویر را به نحوی ثبت می کنند که طبیعی ترین و ایده آل ترین روشنایی و رنگ را در آنها مشاهده می کنید.

هوش مصنوعی توانسته است دوربین مداربسته را تبدیل به شبیه سازی از یک ربات با چشم و مغز کرده و آنچه را ثبت می کند که از دید انسان قابل درک و باور پذیر باشد.

دوربین مداربسته ColorVu

دوربین مداربسته با تکنولوژی ColorVu

ویژگی فناوری ColorVu در دوربین های مداربسته

  • دوربین های مداربسته ColorVu حداقل نور محیط را دریافت کرده و جزئیات را ثبت می کنند. اما پیش می آید که این دوربین ها در فضاهایی مانند راهروهای هتل و بیمارستان نصب باشند یا فضاهایی که در تاریکی مطلق هستند. همچنان تصاویر با روشنایی کافی ضبط می شوند چرا که دوربین ColorVu دارای مکمل های نوری گرم می باشد.
  • DVR های AcuSense مغز این دوربین های مداربسته به حساب می آیند که قابلیت ردیابی سوژه را به دوربین افزوده اند. این دستگاه در دوربین های ColorVu امکان فیلتر آلارم های کاذب را فراهم می کند. با یک تابع هدف یاب به سرعت سوژه مورد نظر را شناسایی و مشخصات آن را ثبت می کند.
  • تکنولوژی ColorVu (کالر ویو) در دوربین مداربسته تحت شبکه اجرا می شود. در نتیجه دارای قابلیت انتقال تصاویر به صورت آنلاین و زنده بوده و به صورت شبانه روزی فعال خواهد بود.
  • اندازه لنز این دوربین های پیشرفته باید حداکثر اندازه و دیافراگم گسترده ای داشته باشد. شیشه دوربین پوششی ضد انعکاسی دارد که دارای حداقل ضریب شکست نور می باشد، این شیشه بدون هدر رفت نور، تمام روشنایی محیط را عبور داده و به چیپ تصویر می رساند.

تکنولوژی ColorVu دوربین مداربسته و هوش مصنوعی

هوش مصنوعی در زمینه های مختلف کمک می کند تا مغز انسان و قابلیت هایی که به اعصاب مرکزی مربوط می شوند را به صورت یک ربات یا سیستم های الکترونیکی کاربردی دیگر شبیه سازی کنیم. در دوربین مداربسته ColorVu نیز از هوش مصنوعی بهره گرفته شده است. به همین خاطر رنگ ها به صورت RGB در تصویر دیده می شوند، به همان صورت که در شب ما محیط اطراف را نظاره گر هستیم و رنگ ها یا جزئیات دیگر را تشخیص می دهیم.

الگوریتم Deep learning در دوربین های مداربسته هوش مصنوعی هایک ویژن یک سیستم تجزیه و تحلیل با قابلیت های پیشرفته تری نسبت به الگوریتم های معمولی می باشد که عملکرد سیستم تجزیه و تحلیل را ارتقا می دهد.

تکنولوژی ColorVu

تکنولوژی ColorVu در دوربین مداربسته

نتیجه گیری

کاربرد هوش مصنوعی در دوربین های مداربسته به این صورت است که تصاویر در تاریکی همانگونه ضبط می شوند که در واقعیت توسط انسان مشاهده و رنگ ها یا مشخصات دیگر از یکدیگر تشخیص داده می شوند. این قابلیت حاصل اجرای تکنولوژی ColorVu (کالر ویو) در دوربین مداربسته هایک ویژن می باشد که تابع الگوریتم های هوش مصنوعی طراحی شده است.

سوالات متداول
  1. دوربین کالر ویو در دوربین مداربسته بیشتر برای کدام مکان ها مناسب می باشد؟
    مکان هایی مانند املاک مسکونی، کارخانه ها، فروشگاه ها و … نیازمند این دوربین ها می باشند. هر مکانی که احتمالا شب هنگام به سطح امنیتی بالایی احتیاج دارد و حتی باید تردد افراد را با مشخصات دقیق در طول شبانه روز ثبت کند به این دوربین نیاز خواهد داشت.
  2. کدام دوربین ها از تکنولوژی ColorVu بهره مند هستند؟
    تنها دوربین های تحت شبکه هایک ویژن محصولاتی با قابلیت کالر ویو تولید می کنند.
  3. چه لنزی باید در این دوربین های مداربسته به کار رود؟
    لنز F1.0  که دارای دیافراگم بزرگتری است.
چه امتیازی می دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *