تکنولوژی PanoVu در دوربین های مداربسته هایک ویژن

تکنولوژی PanoVu دوربین مداربسته

تکنولوژی PanoVu چیست؟

هایک ویژن همواره سعی در ارائه بی نقص ترین دوربین های مداربسته را دارد و برای اینکار از تکنولوژی های متنوعی بهره می برد. یکی از این فناوری های مدرن PanoVu می باشد. تکنولوژی PanoVu دوربین مداربسته در راستای پوشش دهی یکنواخت و همزمان زوایای مختلف در یک فضای بزرگ توسط کمپانی هایک ویژن به بازار دیجیتال معرفی شد.

دوربین های مداربسته PanoVu هایک ویژن کاربرد و عملکرد چند دوربین معمولی را داشته و تصاویری با بهترین کیفیت ارائه می دهد. به این صورت که یک دوربیم PanoVu شامل تعدادی لنز می شود که هر کدام مجهز به سنسورها و فناوری های ارتقا کیفیت تصویر می باشند.

تکنولوژی PanoVu

تکنولوژی PanoVu چیست؟

ویژگی های تکنولوژی PanoVu دوربین مداربسته

تکنولوژی PanoVu دوربین مداربسته این امکان را در آنها فراهم کرده است که همزمان روی تصاویری با زوایای 18 0، 270 و 360 درجه فوکوس کند.

دوربین های PanoVu متصل به PTZ بوده و قابلیت چرخش دارند.

قدرت بزرگنمایی لنزهای PanoVu

قدرت بزرگنمایی در لنزهای دوربین پانو ویو 36 برابر اپتیکال و 16 برابر دیجیتال می باشد. زوم اپتیکال به معنای قابلیت تغییر فاصله کانونی لنز بوده و زوم دیجیتال برش فریم ثبت شده و افزودن پیکسل به قسمت باقی مانده تصویرب می باشد که دقت آن را افزایش می دهد.این دوربین از هر دو قابلیت زوم بهره مند هستند.

قابلیت کالر ویو در تکنولوژی PanoVu دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته ای که به فناوری کالر ویو مجهز هستند مبنی بر AI بوده و دارای قابلیت ضبط تصاویر با کیفیت در نور کم می باشد. به گونه ای که رنگ و مشخصات  جزئی در فریم ها با حساسیت بالایی ضبط می شوند و فیلم های تاریک را کاملا واضح و واقع گرایانه مشاهده خواهید کرد.

حال تکنولوژی PanoVu دوربین مداربسته بر پایه هوش مصنوعی طراحی شده است که دقت بینایی انسان را شبیه سازی کرده و تصاویری مشابه با اطلاعات دریافتی عصب بینایی ما ارائه می دهد. در این شرایط مشخصات لنز ها کمی متفاوت است. به این شکل که تمام لنز های دوربین PanoVu باید دارای دیافراگم گسترده و استاندارد ضد تابش باشند.

همانطور که همواره اشاره می شود تکنولوژی PanoVu دوربین مداربسته چندین محصول با ویژگی های پیشرفته را به یک دوربین تبدیل کرده است.

در صورتی که تصاویر را از دوربین مداربسته به صورت مستقیم و آنلاین دریافت می کنید برای بزرگنمایی یک قسمت تنها کافی است روی آن کلیک کنید.

قابلیت کالر ویو در تکنولوژی PanoVu دوربین مداربسته

قابلیت کالر ویو در تکنولوژی PanoVu دوربین مداربسته

چرا دوربین مداربسته PanoVu بخریم؟

تکنولوژی PanoVu دوربین مداربسته جنبه اقتصادی داشته و استفاده از آن به مراتب به صرفه تر از دوربین های هایک ویژن تک سنسوره می باشد. برای یک فضای بزرگ می بایست چندین دوربین با قابلیت ها و ویژگی های پیشرفته خریداری نمایید که هر کدام قیمت بالایی دارند. علاوه بر آن برای هر کدام باید کابل و منبع تغذیه جداگانه تهیه کنید.

در صورتی که با خریداری یک دوربین پانو ویو و نصب آن با یک کابل می توانید تمام زوایای مد نظر را تا 360 درجه تحت نظر داشته باشد. تصاویر هر بخش به صورت جداگانه ضبط می شوند اما فیلم های دخیره شده یا تصاویری که به صورت زنده مشاهده می کنید یکپارچه و پیوسته خواهند بود.

معایب دوربین مداربسته پانو ویو

تکنولوژی PanoVu دوربین مداربسته تعداد تعداد قطعات و عملکرد آنها را افزایش داده و این موضوع فشار زیادی به دوربین وارد می کند. به همین خاطر به سرعت داغ می کند. البته این مشکل تا حدی کنترل شده است به این گونه که تنها یک قطعه به صورت متمرکز داغ نمی شود بلکه گرما در تمام قسمت های دوربین پخش شده و از خرابی یک قطعه جلوگیری می شود.

در برخی برخی تصاویر این دوربین ها ممکن است نقطه کور ایجاد شود و قسمت هایی از محیط از دید خارج باشند.

تکنولوژی های دوربین مداربسته PanoVu

  •  Line Crossing: فناوری تشخیص عبور از خط
  • Smart Tracking: قابلیت ردیابی سوژه
  •  H.265+: کدک فشرده سازی فایل ها
تکنولوژی های دوربین مداربسته PanoVu

تکنولوژی دوربین مداربسته PanoVu

نتیجه گیری

دوربین های مداربسته بر بستر تکنولوژی های فراوانی طراحی می شوند. مدرن ترین آنها دوربین های مداربسته PanoVu هستند که کاربرد چندین دوربین را دارد. هر دوربین پانو ویو تعدادی لنز با دیافراگم گسترده و سنسورهایی با حساسیت بالا دارد. فناوری های به رفته در این دوربین ها باعث می شوند تصاویر قسمت های مختلف به صورت همزمان و با کیفیت بالا ضبط شوند.

سوالات متداول
  1. دوربین های مداربسته بولت نیز به فناوری PanoVu مجهز می باشند؟
    خیر این تکنولوژی مختص دوربین های دام می باشد چرا که طراحی گنبدی شکل آنها دید گسترده تری به لنز ها می دهد. با نحوی که چند لنز و سنسور تصویر را همزمان شامل می شوذ.
  2. به دلیل ضبط فریم ها از چند زاویه صورت همزمان حجم تصاویر افزایش خواهد یافت؟
    بله اما مانند دیگر دوربین ها به واسطه تکنولوژی فشرده سازی تمام فریم ها و تصاویر تکراری حذف می شوند.
  3. لنز های دوربین های پانو ویو از کدام نوع هستند؟
    لنز های DarkEye که دارای دیافراگم گسترده ای هستند در این دوربین ها به کار می روند.
چه امتیازی می دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *