تفاوت دوربین مداربسته outdoor و indoor چیست؟

تفاوت دوربین مداربسته outdoor و indoor

دوربین مداربسته های بیرونی و درونی

دوربین مداربسته ها دو نوع درونی و بیرونی دارند. همانطور که از اسم آن ها پیداست، دوربین مداربسته های بیرونی برای فضاهای بیرون از مکان ها و سر باز، دوربین های درونی هم برای مکان های سربسته مناسب است. هرکدام از دوربین های این دسته ها به دلیل آنکه ویژگی های خاصی دارند برای این مکان ها مناسب هستند. حال ما می خواهیم در این مقاله به چند مورد از تفاوت دوربین مداربسته outdoor و indoor اشاره می کنیم تا بدانید که دوربین های کدام دسته برای شما مناسب تر هستند.

دوربین مداربسته outdoor

همانطور که گفتیم که دوربین مداربسته های outdoor یا بیرونی مناسب فضاهای باز می باشد. این دوربین ها بخاطر ویژگی هایی که دارند، مناسب فضای بیرون می باند. این ویژگی هایی که این دوربین ها دارند عبارت اند از ضد آب، ضد ضربه، ضد آتش، بدون سیم. این چهار ویژگی که نام بردیم مهم ترین ویژگی های دوربین مداربسته بیرونی می باشند. هرکدام از این ویژگی ها برای دوربین مداربسته های بیرونی بسیار اهمیت دارد. زیرا همین ویژگی ها تفاوت دوربین مداربسته outdoor و indoor را تشکیل می دهند. این ویژگی ها عبارت اند از:

  • ویژگی ضد آب بودن
  • قابلیت ضد ضربه
  • بدون سیم بودن دوربین
دوربین مداربسته OUTDOOR

دوربین مداربسته OUTDOOR یا بیرونی

ویژگی ضد آب بودن

ضد آب بودن یکی از ویژگی های مهم است که برای دوربین مداربسته هایی که در بیرون نصب می شوند. زیرا در فصل های سرد بارندگی وجود دارد و اگر دوربین مداربسته ضد آب نباشد، با اولین بارندگی دوربین خراب می شود. ضد آب بودن دوربین ها را می توان با وجود استاندارد ip در کاتالوگ آنها تشخیص داد.

قابلیت ضد ضربه

دوربین هایی مداربسته outdoor باید ضد ضربه باشند. زیرا دوربین هایی که در بیرون نصب می شوند، احتمال دارد توسط افراد ضربه ببیند تا تخریب شوند. این ضد ضربه بودن از مهم ترین تفاوت دوربین مداربسته outdoor و indoor به حساب می شود. این قابلیت را می توانید با وجود استاندارد ik تشخیص دهید.

بدون سیم بودن دوربین

دیگر قابلیتی که دوربین مداربسته های بیرونی باید داشته باشند، این است که بدون سیم کار کنند. زیرا نباید در فضای باز سیم کشی شود. این کار دو دلیل دارد. دلیل اول این است که افراد در بیرون از ساختمان می توانند سیم های آن را قطع کنند و از کار بیفتد. دلیل دوم آن است که اگر باران، طوفان و … بیاید ممکن است با آسیب دیدن کابل ها، خطراتی ایجاد شود.

دوربین مداربسته indoor

دوربین مداربسته های درونی برعکس دوربین های بیرونی مناسب فضاهای داخل خانه ها، سالن ها و … می باشد. تفاوت دوربین مداربسته outdoor و indoor این است که دوربین های درونی آن ویژگی ها را ندارند. در واقع این دوربین ها بسیار ساده می باشند. اما قیمت پایین تری نسبت دوربین های outdoor می باشند. بدین ترتیب فهمیدید که اگر می خواهید دوربین را جایی نصب کنید که در معرض بارندگی، ضربه، طوفان و … نیست می توانید هزینه کمتری برای آن ها پرداخت کنید و دوربین مداربسته درونی خریداری کنید.

دوربین مداربسته INDOOR

دوربین مداربسته INDOOR یا درونی

خرید دوربین مداربسته درونی و بیرونی

همانطور که فهمیدیم دوربین مداربسته ها برای مکان های مختلفی طراحی شده اند و برای بازرسی بر مکان های مختلف بسیار مناسب هستند. از این رو شما اکنون می دانید برای انتخاب یک دوربین مداربسته در مکان های باز، چه ویژگی هایی داشته باشد. زیرا با دانستن چند تفاوت دوربین مداربسته outdoor و indoor می توانید آن ها را هنگام خرید شناسایی کنید. حال شما اگر می خواهید یک دوربین مداربسته درونی یا بیرونی را خریداری کنید، می توانید از فروشگاه اینترنتی ری کم این دوربین ها را خریداری کنید.

شما می توانید قبل از خرید یک دوربین مداربسته، از قسمت کاتالوگ مشخصات آن را بررسی کنید و ببینید که دوربین مدنظر شما درونی است یا بیرونی. همچنین می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره دوربین ها، با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

جمع بندی

دوربین مداربسته ها امروزه مهم ترین و پر استفاده ترین وسیله امنیتی می باشند. زیرا آن ها قابلیت های بسیار زیادی دارند و امنیت اطراف را تامین می کنند. اما برای آنکه بتوان فضای اطراف را با دوربین مداربسته امن کرد، باید دوربین قابلیت هایی همچون ضد آب، غبار، ضربه و بدون سیم باشد. این دوربین ها با نام دوربین مداربسته بیرونی و outdoor شناخته می شود. در واقع تفاوت دوربین مداربسته outdoor و indoor همین ویژگی ها تشکیل می دهند. همچنین شما می توانید برای خرید انواع دوربین مداربسته های درونی و بیرونی، به قسمت فروشگاه اینترنتی سایت ری کم مراجعه کنید و انواع دوربین ها را در آنجا مشاهده کنید.

سوالات متداول

  1. برای آنکه بتوان در فضاهای باز دوربین مداربسته نصب کرد، چه مدل دوربین هایی را باید تهیه کرد؟
    انواع مدل های دوربین مداربسته outdoor یا بیرونی با قابلیت هایی که دارند می توان آن ها را در فضاهای باز نصب کرد.
  2. تفاوت دوربین مداربسته outdoor و indoor چیست؟
    دوربین مداربسته های بیرونی قابلیت هایی همچون ضد آب، غبار، ضربه و بدون سیم دارند ولی دوربین های درونی معمولا این ویژگی ها را ندارند.
  3. از کجا می توانیم یک دوربین مداربسته بیرونی و درونی خریداری کرد؟
    می توان انواع این دوربین ها را در فروشگاه اینترنتی ری کم مشاهده و خریداری کرد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *