دوربین مداربسته مناسب فصل تابستان

دوربین مداربسته مناسب فصل تابستان

نصب دوربین مداربسته برای فصل تابستان

در فصل تابستان، گرمای هوا به اوج خود می رسد. در آن زمان وسایلی که در فضای باز قرار دارند، اگر در مقابل تابش مستقیم نور خورشید قرار بگیرند ممکن است به علت هوای گرم مشکلاتی برای آن ها به وجود بیاید. یکی از این وسایل، دوربین های مداربسته می باشد. در هنگام نصب دوربین مداربسته در فضای باز، آنها در فصل گرما مقابل نور خورشید قرار می گیرند. بنابراین آنها باید یک سری ویژگی هایی داشته باشند تا گرمای هوا آن ها را از کار نیندازد. از همین رو ما در این مقاله می خواهیم درباره ویژگی هایی که یک دوربین مداربسته مناسب فصل تابستان داشته باشد سخن بگوییم و آن ها را به شما معرفی کنیم.

اما نکته ای که باید بدانیم منظور از دوربین مداربسته فصل گرما، فقط آن نیست که بتواند در تابستان کار کند. بلکه بدین معنی می باشد که همانطور که می تواند در دیگر فصل ها به خوبی به کار خود ادامه می دهد، در این فصل هم همانطور کار خود را انجام دهد.

نصب دوربین مداربسته برای فصل تابستان

نصب دوربین مداربسته برای فصل گرم تابستان

دوربین مدار بسته مقاوم به نور خورشید

بیشترین گرمایی که می تواند به دوربین مداربسته آسیب برساند، نور خورشید است. در واقع یک دوربین مداربسته مناسب فصل تابستان، باید بتواند در آفتاب شدید هم به کار خود ادامه دهد. زیرا در برخی از شهرهای ایران، آفتاب بسیار شدید است و دمای هوا تا حد بسیار زیادی بالا می رود. علاوه بر گرمایی که خورشید ایجاد می کند، وسایل دیگری از جمله ماشین ها، گاز، منقل و … به این گرما افزایش می دهند. اگر دوربین در نزدیکی آن ها قرار بگیرد، باید مقاوم باشد و به کار خود ادامه دهد.

اما شما نباید نگران این موضوع باشید. دوربین هایی که امروز تولید می شوند، می توانند در دمای مابین منفی 30 درجه و تا 60 درجه به کار خود ادامه دهند. اما دقت داشته باشید شما برای خرید دوربین مداربسته مناسب فصل تابستان باید اصل آن را خریداری کنید. زیرا انواع تقلبی آن نمی توانند در این دمای هوایی که گفتیم کار کنند.

وجود فناوری WDR در دوربین

نور خورشید می تواند در هنگام ضبط فیلم ها به وسیله دوربین مداربسته مشکل به وجود بیاورد. به این شکل که اگر نور آفتاب در عقب اجسام و افراد باشد، باعث می شود تا افراد و اجسام به شکل تیره تر ضبط شوند. از همین رو تصاویر به طور با کیفیت ضبط نمی شوند. اما در بعضی از دوربین های امنیتی یک فناوری تعبیه شده است که این تیره تر شدن افراد را از بین می برد. دوربین مداربسته مناسب فصل تابستان باید این فناوری را داشته باشد. اسم این فناوری هم WDR می باشد.

دوربین مدار بسته مقاوم به نور

دوربین مدار بسته مقاوم به نور خورشید

جایگذاری تجهیزات دوربین در مکان صحیح

دیگر نکته مهم که در مورد دوربین های مدار بسته در فصل گرما می باشد، جایگذاری لوازم جانبی دوربین مناسب گرما در مکان صحیح می باشد. چون این لوازم علاوه بر دوربین هم نباید در دمای بسیار شدید جای بگیرند. یکی از مهم ترین وسایلی که نباید در دسترس تابش نور خورشید و دمای زیاد باشد، کابل دوربین امنیتی می باشد. عموما هم در زمان کابل کشی دوربین مداربسته مناسب فصل تابستان، کابل ها در محیط آزاد قرار نمی گیرند و از درون دیوار ها رد می شوند. اما توجه داشته باشید تا کابل ها در جنب لوله های گاز که گرما ایجاد می کنند نباشند.

نصب دوربین مدار بسته در فصل تابستان

در زمان نصب دوربین مداربسته در تابستان هم باید به نکته های حائز اهمیتی دقت داشت. این نکات به شرح زیر هستند:

  • دوربین جایی نصب شود که در بیشتر ساعات در سایه باشد.
  • دوربین در جنب لوازمی که گرما تولید می کنند نباشد مانند گاز آشپزخانه و منقل.
  • نور خورشید مستقیم به دوربین نتابد.

شما می توانید برای نصب دوربین مداربسته مناسب فصل تابستان، از ری کم اقدام کنید. نصاب های تیم ری کم با رعایت نکته های مهم، نصب دوربین را به شکلی انجام می دهند که در تابستان مشکلی برای دوربین به وجود نیاید.

نصب دوربین مدار بسته در فصل تابستان

نصب دوربین مدار بسته در فصل تابستان و گرما

جمع بندی

دوربین مداربسته ها باید در همه فصل ها و دماها کار کنند تا کلیه فیلم ها را ثبت کنند. اما گرما می تواند برای بعضی از دوربین ها مشکل به وجود بیاورد. به همین علت باید دوربین مداربسته مناسب فصل تابستان را خریداری کنید.. ما در این مطلب درباره مشخصات دوربین مدار بسته مناسب فصل گرما توضیح دادیم تا مشکلی برای دوربین در گرما پیش نیاید.

سوالات متداول

  1. دوربین مداربسته های استاندارد عموما در چه حرارتی می توانند فیلم ها را ضبط کنند؟
    دوربین هایی که بر حسب استاندارد های بین المللی تولید شوند، عموما در دمای منفی 30 درجه تا 60 درجه سانتی گراد می توانند به کار خود ادامه دهند.
  2. فناوری WDR چه کاری می کند؟
    این فناوری باعث می شود تا نور آفتاب موجب تیره شدن اجسام نشود.
  3. دوربین مداربسته مناسب فصل تابستان را از کجا می توان سفارش داد؟
    این دوربین ها را می توان در فروشگاه ری کم ببینید و از راه تماس تلفنی دوربین خود را خریداری کنید.
چه امتیازی می دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *