علت چشمک زدن چراغ دوربین مداربسته

علت چشمک زدن چراغ دوربین مداربسته

دلایل چشمک زدن چراغ دوربین مداربسته

چراغ چشمک زن دوربین مدار بسته ممکن است با توجه به مدل دوربین دلایل گوناگونی داشته باشد. بنابراین سوسو زدن چراغ دوربین می تواند نشانه ای از اشکالی در دوربین را اعلام کند یا هشداری برای وقوع حادثه و دور کردن مزاحم از اطراف آن را داشته باشد. در این مقاله قصد داریم علت چشمک زدن چراغ دوربین مداربسته را بیان کنیم. چشمک زدن دوربین زمانی است که منبع نوری به صورت ناپایدار می درخشد. این چشمک زدن در ویدئو شما باعث ایجاد نقصی آزار دهنده می شود علاوه براین نگاه کردن به آن موجب سردرد،خستگی می شود.

برق و اتصال

بعضی مدل های دوربین مدار بسته وقتی چشمک می زنند نشان می دهند  که دوربین در حال دریافت برق است و به شبکه یا DVR/NVR وصل می باشد. معمولا علامت خوبی است این کار بیانگر این است که دوربین به درستی کار می کند و آماده فیلمبرداری است.

فعالیت شبکه

هنگامی که دوربین ویدئویی را به DVR/NVR ارسال می کند یا دوربین از راه دور توسط اینترنت در دسترس است ممکن است چراغ دوربین مدار بسته چشمک بزند و فعالیت شبکه را نشان دهد.

خرابی دوربین مداربسته

به وجود آمدن نقص یا خطای موجود در دوربین مدار بسته موجب چشمک زن در دوربین مدار بسته می شود.این آلارم ممکن است یک ایراد سخت افزاری،نرم افزاری یا سایر مشکلات فنی را اعلام کند.

دستکاری دوربین

در دوربین های امنیتی امکانی فراهم شده است تا اگر افراد سواستفاده گر برای دسترسی غیر مجاز دوربین را دستکاری کنند دوربین شروع به چشمک زدن کند این یکی از اپشن های کاربردی برای تشخیص دسترسی غیرمجاز یا دستکاری دوربین است.

شرایط کم نور

شرایط نوری محیط یکی از فاکتورهای مهم در کیفیت ثبت تصاویر می باشد. بعضی دوربین های مدار بسته برای دید در شب به چراغ مادون قرمز تجهیز شدند. برخی دوربین های امنیتی دارای یک چراغ چشمک زن هستند که نشان می دهد چراغ مادون قرمز دوربین در شرایط کم نور فعال است یا خیر. این ویژگی مفید نشان دهنده این است که دوربین در شرایط کم نور فیلمبرداری می کند

معنای رنگ چراغ چشمک زن دوربین

اگر دوربین های مدار بسته چشمک سبز بزند علت چشمک زدن دوربین مدار بسته به این معنی است که اتصال اینترنت دوربین مشکل دارد و این به دلیل مشکل در شبکه وای فای وجود دارد. بنابراین روتر را چک کنید و مطمئن شوید دستگاه های متصل دیگر کار می کنند و قطعی در محل شما وجود ندارد.

در این صورت دوربین از روتر خیلی دور است و سیگنال ضعیفی دارد اگر دوربین در محدوده درست روتر قرار دارد، اما چراغ همچنان چشمک سبز می‌زند، ممکن است قطعی سرورهای دوربین رخ داده باشد.

چراغ چشمک زن قرمز  به دلیل متصل نبودن دوربین به اینترنت است در این صورت دوربین را از برق بکشید و دوباره وصل کنید پس از اینکار LED باید به آبی عوض شود و در حالی که دوربین تلاش می کند دوباره به شبکه وصل شود، چراغ سبز شروع به چشمک زدن می کند.

اگر راهکار بالا کارساز نبود باید مجددا دوربین را تنظیم کنید. برای اینکار با استفاده از یک ابزار نازک و تیز دکمه ریست را زیر دوربین بفشارید.دوربین دوباره به اینترنت وصل می شود و چراغ قرمز خاموش می شود.

هنگامی که شبکه Wi-Fi وجود ندارد، LED قرمز در دوربین های باتری خور نیز ظاهر می شود. کاربران ممکن است نیاز داشته باشند باتری ها را خارج کرده و دوباره وارد کنند، Wi-Fi دوربین را بازنشانی کنند، یا دوربین را حذف کرده و دوباره آن را به سیستم خود اضافه کنند تا مشکل برطرف شود.

معنای رنگ چراغ چشمک زن دوربین

رنگ چراغ چشمک زن دوربین

رفع مشکل چشمک زدن دوربین

  • تنظیم سرعت شاتر: ممکن است علت چشمک زدن چراغ دوربین مدار بسته سازگار نبودن سرعت شاتر با فرکانس نور باشد. می‌توانید از صفحه Red Flicker Free سرعت شاتر مناسب برای هر نرخ فریم و فرکانس معینی را ببینید.
  • استفاده از یک منبع نور بزرگ:برای چراغ های غیر led رشته درخشان داخل لامپ،نور را تامین می کند بنابراین هرچه لامپ بزرگتر باشد،رشته آن بزرگتر خواهد بود پس زمان کمتری برای خنک شدن بین چرخه های برق نیاز است. در نتیجه چشمک زدن کاهش می یابد.
  • فعال کردن تنظیمات ضد سوسو زدن دوربین: یک گزینه ضد سوسو زدن را در منوی تنظیمات دوربین قرار دارد. برای این کار فرکانس را روی فرکانس صحیح تنظیم کنید (60 هرتز برای آمریکای شمالی و 50 هرتز برای اکثر نقاط جهان)، و دوربین ب سوسو زدن را غیر فعال می کند.
رفع مشکل چشمک زدن دوربین

رفع چشمک زدن دوربین

نتیجه گیری

در این مقاله به علت چشمک زدن دوربین مداربسته پرداختیم همانطورکه ذکر شد این چشمک زدن در ویدئو شما ممکن است نقصی آزار دهنده را ایجاد کند, و نیاز به برطرف کردن مشکل داشته باشد. روش های مختلفی که می توان از طریق آنها به مشکل دوربین پی برد در مقاله ذکر گردید. در صورتی که هیچ یک از این راه حلها برای موثرنبود، نیاز است تا با تعمیرکار دوربین مدار بسته تماس گرفته تا نسبت به عیب یابی و تعمیر دوربین اقدامات لازم را انجام دهد.

سوالات متداول

  1. علت چشمک زدن چراغ دوربین چه مواری است؟
    همانطور که گفته شد دلایل مختلفی اعم از برق و اتصال،فعالیت شبکه ،خرابی دوربین و… می تواند تاثیرگذار باشد که در این مقاله کامل این موارد را شرح دادیم
  2. اگر راهکار و دلایل گفته شده برای چشمک زدن دوربین کارساز نبود چه کاری انجام دهیم؟
    در این صورت شما می بایست از متخصصین یا تعمیر کار دوربین مداربسته درخواست کنید تا نسبت به عیب یابی دوربین اقدامات لازم را انجام دهد
چه امتیازی می دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *