دلیل عدم نمایش تصاویر دوربین مداربسته در موبایل

عدم نمایش تصاویر دوربین مداربسته در موبایل

مشکل در انتقال تصاویر دوربین مداربسته به موبایل

برای داشتن تصاویر در حال ضبط، می توانید دوربین مداربسته را به موبایل خود متصل کنید. این کار در دوربین های مداربسته دیجیتال و تحت شبکه امکان پذیر است. چرا که شما به صورت آنلاین باید تصاویر را دریافت کنید. گاهی اوقات اختلالی در انتقال دیتاها به وجود می آید که باعث می شود شما به درستی تصویر را دریافت نکنید. مشکل در انتقال تصاویر دوربین مداربسته به موبایل می تواند دو دلیل داشته باشد. اولین موردی که به ذهن می رسد، ضعیف بودن اینترنت است. علاوه بر این ممکن است نرم افزاری که برای دریافت داده ها روی موبایل خود نصب کرده اید ایراد پیدا کرده باشد.

دو مورد ذکر شده مشکلاتی هستند که در اولین مرحله به ذهن خطور می کنند. اما ممکن است عوامل دیگری نیز موجب اختلال شده باشند. البته مشکل می تواند از نصب نادرست هم باشد. برای نصب دوربین مداربسته و راهنمایی بیشتر می توانید از مشاوران ما کمک بگیرید.

"<yoastmark

قطع شدن اینترنت موبایل و عدم دریافت داده ها

متداول ترین عامل اختلالات مربوط به نمایش تصویر در موبایل از راه دور اینترنت است. دلایل بسیاری وجود دارد که موجب قطع اینترنت میان موبایل و دوربین مداربسته می باشد. برای مثال قطعی اینترنت موبایل می تواند ساده ترین مشکل باشد. اما ممکن است IP شبکه فیلتر شده باشد یا هر مشکل دیگری که سرور را از کار بیاندازد.

حجم داده های ورودی به موبایل بسیار بالا می باشد. در نتیجه ممکن است به اینترنت متصل باشید و تصویر را به درستی دریافت نکنید. احتمالا ایراد را از اینترنت خود و اتصال آن به گوشی همراه نمی دانید. اما احتمالا حجم و سرعت کم اینترنت شما تصاویر را به درستی دریافت نمی کند.

"<yoastmark

مشکل در انتقال تصاویر با فیلتر شدن IP شبکه دوربین مداربسته

همانطور که می دانید در صورتی که یک شبکه و سرور در کشور ما فیلتر شوند، اتصال به آنها با IP امکان پذیر نمی باشد. در بهترین حالت از سرعت آن کم می شود. به همین خاطر اگر شبکه ای که دوربین مداربسته به آن متصل است فیلتر شود، دوربین مداربسته به صورت آنلاین قادر به ارسال اطلاعات نمی باشد. اگر با این مشکل مواجه شدید می توانید دوربین را با کابل کشی درست به دستگاه های ضبط و پخش متصل کنید.

تنظیمات نرم افزار متصل به دوربین مداربسته

برای دریافت مستقیم و آنلاین تصاویر می بایست یک نرم افزار روز تلفن همراه خود نصب کرده باشید. پارامتر هایی در این برنامه تنظیم شده اند که دیتاها به درستی دریافت می شوند. احتمال دارد تنظیمات این برنامه به هر دلیلی تغییر کرده باشد. در این شرایط باید طبق راهنمای برنامه آن را ریست کنید.

اگر اخیرا ابزاری از این برنامه را آپدیت کرده اید، قطعا در تنظیمات مشکلی به وجود آمده است. هنگام آپدیت کردن هر نرم افزاری که از طریق این برنامه ها به آنها دسترسی دارید تنظیمات را به صورت اولیه باز می گرداند. در نتیجه باید از ابتدا به ست کردن آن بپردازید.

برای برظرف کردن مشکل در انتقال تصاویر دوربین مداربسته به موبایل اندروید، نرم افزار PeDNS را پیشنهاد می کنیم.

در سیستم عامل IOS می بایست DNS که در اینترنت به شما پیشنهاد داده می شوند را ثبت کنید. به این صورت که از تنظیمات تلفن همراه وارد بخش WIFI شوید و DNS را وارد کنید.

تنظیمات نرم افزار متصل به دوربین مداربسته

تنظیمات نرم افزار متصل به دوربین مداربسته

نتیجه گیری

مشکل عدم نمایش تصاویر دوربین مداربسته در موبایل، از متداول ترین مشکلات در استفاده آنلاین از دوربین مداربسته عدم دریافت تصویر در موبایل می باشد. برای اینکه تصویر دریافت شده توسط دوربین مداربسته به صورت زنده روی موبایل نمایش داده شود، دو عامل قدرت شبکه و تنظیمات نرم افزاری موبایل حرف اول را می زنند. اگر تصویر را ضعیف دریافت می کنید یا اصلا تصویر به موبایل شما منتقل نمی شود، به ترتیب باید موارد زیر را چک کنید.

اینترنت موبایل: ممکن است اینترنت موبایل شما روشن باشد اما حجم  و سرعت آن برای دریافت تصاویری با حجم بالا کافی نباشد. مطمئن شوید که موبایل شما اینترنت کافی برای دریافت سیگنال ها را داشته باشد.

تنظیمات نرم افزار: برای اینکه تصاویر را به صورت زنده در موبایل تماشا کنید باید نرم افزار به خصوصی نصب کنید. در صورتی که تنظیمات این نرم افزار به ریخته باشد یا نادرست اعمال شده باشد، نمایش زنده دچار مشکل می شود.

فیلترینگ شبکه: ممکن است سرور اجازه اتصال به IP شما را نداشته باشد. در این صورت دوربین مداربسته دیجیتال نمی تواند به صورت آنلاین کار کند. لازم به ذکر است که در این مورد فیلتر شکن کارایی ندارد.

سوالات متداول
  1. نرم افزاهای نمایش تصویر دوربین مداربسته را روی ویندوز می توان نصب کرد؟
    بله انواع گوناگونی از این برنامه ها وجود دارند که به شما اجازه تماشای زنده محدوده دوربین مداربسته را روی سیستم یا موبایل می دهند.
  2. از کجا متوجه شویم دوربین مداربسته به شبکه متصل هستند؟
    با انتخاب دکمه WINDOWS+R عبارت CMD را بنویسید و دکمه Enter را بزنید. در صفحه Command Prompt عبارت ping را همراه با IP شبکه مد نظر وارد کنید. در نهایت اینتر را بزنید تا IP، وب سایت مقصد، تایم و TTL را وارد کنید.
  3. از نرم افزار PeDNS می توان به عنوان فیلتر شکن استفاده کرد؟
    این برنامه DNS شما را تغییر می دهد اما به عنوان وی پی ان کارایی ندارد.
4.1/5 - (9 امتیاز)

2 دیدگاه در “دلیل عدم نمایش تصاویر دوربین مداربسته در موبایل

  1. رکسانا گفت:

    ممکنه مشکل از موبایل باشه که تصاویر نشون نمیده؟

    1. admin nima گفت:

      بله اگر موبایل پشتیبانی نکنه، تصاویر در موبایل نمایش داده نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *