نصب دوربین مداربسته راهنمایی و رانندگی

نصب دوربین مداربسته راهنمایی و رانندگی

مزایای دوربین مداربسته راهنمایی و رانندگی

دوربین های مداربسته ای که در نقاط مختلف شهر نصب شده اند دغدغه بسیاری از رانندگان امروزی هستند. این دوربین ها برای رعایت طرح ترافیک در سطح شهر و اتوبان ها پراکنده شده اند. یکی از کاربردهای این دوربین ها ثبت پلاک و مشخصات مجرمانی می باشد که تحت تعقیب و پیگیری قانون می باشند. اما بیشترین کاربرد آنها مربوط به جلوگیری از تخلف های جاده ای است که توسط عموم مردم اتفاق می افتد. با این منظور در گذر زمان عامل پیگیری درصد زیادی از آن تخلف ها شده است و به نحوی مردم را به پیروی از قانون تشویق می کند. چرا که با ثبت جرایم توسط دوربین مداربسته راهنمایی و رانندگی جریمه های مالی سنگینی در نظر گرفته می شود. به همین دلیل نصب دوربین مداربسته بسیار لاز است.

"مزایای

عملکرد دوربین مداربسته ترافیک

دوربین مداربسته راهنمایی و رانندگی پلاک و مشخصات اتومبیل هایی که سرنشین بدون کمربند ایمنی دارند، راننده آنها در حال صحبت با تلفن همراه است، از چراغ قرمز عبور می کنند، دارای سرعت غیر مجاز (عدم رعایت حداکثر و حداقل) هستند، حرکت در لاین ها را رعایت نمی کنند، در محدوده ترافیک قرار گرفته اند و … را ثبت می کند.

استانداردهای دوربین مداربسته راهنمایی و رانندگی

دوربین های مداربسته راهنمایی و رانندگی مطلقا در محیط باز نصب می شوند در نتیجه با خطرات بسیاری رو به رو می شوند. به همین سبب هوزینگ این دوربین ها باید ضد آب باشد تا در باران های شدید آسیب نبیند و عملکرد آن مختل نشود. همچنین قابلیت ضد گرد و غبار بودن نیز برای آنها الزامی است تا گرد و غبارها به قطعات داخلی دوربین نفوذ نکنند. در نهایت مهم ترین ویژگی با استاندارد ضد ضربه بودن می باشد.

برد دید دوربین مداربسته راهنمایی و رانندگی

دوربین های مدار بسته ترافیک یا راهنمایی و رانندگی، لیزری هستند تا قادر به پوشش دهی 3 کیلومتری باشند. البته دوربین مداربسته راهنمایی و رانندگی به صورت پرتابل و ثابت مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین دوربین های ثابت خود به صورت جفت نصب می شوند. به این معنا که یک دوربین پلاک و زمان عبور اتومبیل را ثبت می کند و دوربین کناری آن سرعت خودرو را ثبت می کند.

این دوربین های ثابت تا فاصله 300 متری را پوشش می دهند.

"برد

تکنولوژی های دوربین مداربسته ترافیک

رادار:
دوربین های مداربسته رادار وظیفه ثبت سرعت اتومبیل ها را دارند. عملکرد این تکنولوژی وابسته به امواج الکترومغناطیسی می باشد. به این صورت که این امواج را به یک اتومبیل می فرستد، امواج با خودرو برخورد کرده و به دوربین باز می گردد. در نهایت رادار امواج ارسال شده و دریافت شده مقایسه می کند و با توجه به اختلاف طول امواج الکترومغناطیسی سرعت اتومبیل تخمین زده می شود.

لیزر:
دوربین های مداربسته ای که لیزری می باشند باید نزدیک به عرض اتوبان باشند تا سرعت را با دقت بالاتری بسنجند. به همین سبب این دوربین ها در اتوبان ها نصب می شوند چرا که تردد کم بوده و آن را می توان به بزرگراه نزدیک تر کرد. دوربین های لیزری تا فاصله دورتری را پوشش می دهند.

لوپ:
این تکنولوژی در دوربین های مداربسته راهنمایی و رانندگی نیاز به نصب حسگر های الکترومغناطیسی در بزرگراه ها دارد. این حسگرها به سیستم ثبت سرعت اتومبیل متصل می شوند.

انواع دوربین مداربسته راهنمایی و رانندگی

دوربین مداربسته چراغ قرمز:
سنسورهای به کار رفته در این دوربین ها، عبور اتومبیل از تقاطع ها را تشخیص می دهند، به علاوه در صورت عبور از چراغ قرمز عکس خودرو را ثبت می کنند. در رایانه ای که به این دوربین ها متصل است زمان، تاریخ و سرعت اتومبیل مورد نظر نمایش داده می شود.

دوربین مداربسته ترافیکی:
این دوربین ها در محدوده های شلوغ نصب می شوند و میدان دید گسترده ای دارند. وظیفه آنها ثبت تخلفات رانندگی و صدور جریمه می باشد که در سنگینی ترافیک صورت می گیرد.

دوربین مداربسته کنترل سرعت:
این دوربین های معمولا در اتوبان ها نصب می شوند تا با در نظر گرفتن حداکثر و حداقل سرعت مجاز از نقض قانون سرعت جلوگیری کنند.

"انواع

نتیجه گیری

دوربین مداربسته راهنمایی و رانندگی دارای استانداردهای مقاومتی هوزینگ می باشد تا در برابر باران، گرد و غبار و ضربه دوام بالایی داشته باشد. این دوربین ها به سه دسته ترافیکی، کنترل سرعت و چراغ قرمز تقسیم می شوند. از سمت دیگر دوربین مداربسته بسته نظارت بر ترافیک را از نظر تکنولوژی به دو گروه ثابت و لیزری تقسیم می کنیم.

سوالات متداول
  1. درصد خطای دوربین مداربسته راهنمای و رانندگی چقدر است؟
    با سرعت 250Kmh اتومبیل ها دارای حداکثر 2 درصد احتمال خطا می باشد.
  2. پلاک ها با کدام تکنولوژی خوانده می شوند؟
    قابلیت ANRP در این دوربین ها امکان خواندن و اسکن پلاک ها را فراهم می کند.
  3. چرا استفاده از دوربین مداربسته با تکنولوژی لوپ کم است؟
    به دلیل گرانی حسگرهای کف اتوبان و درصد خطای بالا (اتومبیل ها باید در یک خط راست حرکت کنند تا سرعت آنها با این فناوری سنجیده شود، عدم رعایت این موضوع در بسیاری از مواقع درصد خطا را افزایش می دهد.) تمایل به استفاده از آن را کاهش داده است.
چه امتیازی می دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *