ردیابی کردن با دوربین مداربسته

ردیابی کردن با دوربین مداربسته

دوربین مداربسته ردیاب

دوربین مداربسته ها روز به روز پیشرفته تر می شوند و تکنولوژی های مختلفی به آن ها اضافه می شود. این تکنولوژی های جدید موجب می شود تا بسیاری از نیازهای افراد برطرف شود. یکی از تکنولوژی هایی که در دوربین مداربسته ها وجود دارد، امکان ردیابی توسط آن ها می باشد. ردیابی توسط دوربین مداربسته یک تکنولوژی می باشد که در برخی موارد بسیار  کاربردی است و به کمک خیلی از افراد می آید.

در این دوربین یک سری فناوری هایی به کار رفته شده که می تواند صورت یک فرد خاص را در میان جمعیت بشناسد و به طور اتوماتیک دوربین بر روی صورت آن فرد زوم یا بزرگنمایی شود. حتی این دوربین ها یک ویژگی بسیار خارق العاده ای که دارند، این است که بر روی صورت های مضطرب، پر استرس و مشکوک بیشتر دقت می کند و به عنوان یک فرد مشکوک تتصویر آن را ضبط می کند.

دوربین مداربسته با ردیابی

دوربین مداربسته با امکان ردیابی

کارایی های دوربین مداربسته های ردیابی

دوربین مداربسته هایی که این قابلیت را دارند، در بسیاری از صنایع و شغل ها کارایی دارند. زیرا با ردیابی توسط دوربین مداربسته می توان کارهای بسیار زیادی را انجام داد. در ادامه این مقاله برخی از کارایی های این مدل دوربین را نام برده ایم.

ردگیری افراد با دوربین مداربسته

ردگیری فرد به این شکل است که در شلوغی جمعیت، فرد مورد نظر توسط دوربین دیده شده و روی آن بزرگنمایی می کند. تا جایی که ممکن است فرد را دنبال می کند و سوژه تا یک جای مشخصی تحت نظر دوربین مداربسته می باشد و بر روی آن زوم می شود.

یک نکته در این تکنولوژی وجود دارد. آن هم این است که در شلوغی، ردیابی توسط دوربین مداربسته با سرعت کم انجام می شود. چون در این تکنولوژی مثل مغز انسان، ردگیری یک شخص در بین شلوغی سخت تر می باشد. اما این مشکل و گم کردن فرد فقط یک احتمال است.

کارایی دوربین های مداربسته ردیابی

کارایی دوربین های مداربسته ردیابی سوژه

کارکرد نرم افزاری دوربین ردیاب

با کمک از الگوریتم های آنالیزی، فریم برنامه ها و نرم افزار هایی روی دوربین مداربسته اعمال می شوند که موجب کارکرد هوشمند شده است. در این الگوریتم ها با دقت به نیاز مالک دوربین، دادنه هایی تعریف می شود که بعد  از آن دوربین می تواند به شکل اتوماتیک تفاوت میان داده های دریافتی و داده های ثبت شده را بازرسی کند و واکنش نشان دهد.

کاربرد این دوربین در راهنمایی و رانندگی

جهت شناخت ماشین های تحت تعقیب، دوربین پلاک خوان استفاده می شود. اما ردیابی توسط دوربین مداربسته برای شناخت صاحبان این وسایل نقلیه بسیار مفید است.

به این شکل که راننده هایی با صورت های خواب آلود، خشمگین، تلفن به دست، مست، حالت غیر طبیعی و … را ردیابی می کند و به آنها اخطار داده شود. این کار تا حدودی می تواند میانگین تصادفات شهری و جاده ای را کم کند.

مزایای قابلیت تعقیب خودکار با دوربین مداربسته

مسلما ویژگی ردیابی با دوربین ها به شکل اتوماتیک، میانگین امنیت دوربین و آن مکان را زیاد می کند. در خیلی از مکان ها بی قانونی هایی رخ می دهد که بررسی کردن آن در دوربین مداربسته عادی طولانی و خسته کننده است. اما لنز دوربین ردیابی بر روی سوژه بزرگنمایی می کند. به این شکل فرد به راحتی شناخته می شود. اینگونه حتی اگر از ردیابی دوربین فرار کند، می تواند اطلاعات خوبی از فرد به دست آورد. علاوه بر آن ردیابی توسط دوربین مداربسته مزایا بسیار زیادی دارد.

  • با دقت به قصد استفاده از این دوربین، می توان دقت ردیابی آن را زیاد یا کم کرد.
  • مقدار حساسیت حسگرها و دقت این دوربین تا اندازه است که با دیدن هر جسم در حال حرکتی واکنش نشان می دهد.
  • حالت های صورت در آنها تشخیص داده می شود. در مواقعی که صورت مشکوک یا استرسی را در مشاهده کند، تمرکز خود را روی او می گذارد.
مزایای قابلیت تعقیب خودکار با دوربین مداربسته

مزایای قابلیت تعقیب خودکار سوژه با دوربین مداربسته

نتیجه گیری

ردیابی با دوربین مداربسته مزایای خیلی زیادی دارد. به عنوان مثال در زمینه های پزشکی، رستوران ها، کافی شاپ ها، بانک ها و … که احتیاج به امنیت زیادی دارند. در ردیابی توسط دوربین مداربسته با توجه به حالت صورت ها نیز می توان افراد مشکوک را راحت تر پیدا کرد. به همین دلایل این دوربین ها طرفدار و کاربردهای بسیار زیادی دارد.

سوالات متداول
  1. زوم دوربین مداربسته های زدیاب را می توان تنظیم و ثابت کرد؟
    بله این دوربین ها قابلیت آن را دارند که زوم یا بزرگنمایی را بر روی یک اندازه ثابت تنظیم کرد.
  2. مقدار زوم بر روی فرد به الگوریتم تعریف شده ارتباط دارد یا می توان آن را تنظیم کرد؟
    برای ردیابی توسط دوربین مداربسته، امکان اعمال تنظیمات خودکار وجود دارد.
  3. سیستم نظارت تصویر، تحت نظر گرفتن را به شکل پیش فرض انجام می دهد؟
    خیر در مواقعی می خواهید، می توانید تحت نظر گرفتن به صورت اتوماتیک را فعال کنید.
چه امتیازی می دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *