چگونه آلارم کاذب در دوربین مداربسته را کاهش دهیم؟

کاهش آلارم کاذب دوربین مداربسته

کاهش آلارم کاذب در دوربین مداربسته

تشخیص آلارم کاذب از واقعی دشوار می باشد و مزاحمت فراوانی ایجاد می کند. در راستای کاهش آلارم کاذب دوربین مداربسته می بایست علل به صدا درآمدن آلارم را شناسایی کنیم. به این معنا که عوامل خارجی که موجب فعال شدن آلارم می شوند را شناسایی کنیم. بسیاری از این آلارم ها حاصل خطای کاربری می باشند.

در اکثر مواقع آلارم های کاذب به دلیل فعال سازی قابلیت پردازش تصویر به صدا در می آیند. در ادامه به شرح دقیق این قابلیت ها و روش های کاهش آلارم کاذب در دوربین مداربسته خواهیم پرداخت.

عدم فعالسازی قابلیت پردازش تصویر

قابلیت های پردازش تصویر اعم از تشخیص حرکت، تشخیص نفوذ و عبور از خط، موجب اختلال در شناسایی عوامل مزاحم در دوربین مداربسته می شوند. این قابلیت ها امنیت یک محیط را افزایش می دهند. به گونه ای که حتی عبور حیوانات و سایه متحرک درختان را تشخیص می دهند.

کاهش آلارم کاذب دوربین مدار بسته

غیر فعال سازی قابلیت پردازش تصویر

قابلیت تشخیص نفوذ

در صورتی که قابلیت تشخیص نفوذ را در دوربین مداربسته خود فعال کرده اید؛ دوربین شما سایه درختان، سایه حرکت افراد، سایه حیوانات خانگی … را عوامل مزاحمت زا و بیگانه می پندارد. در نتیجه آلارم خود را فعال می کند که هشداری کاذب می باشد.

در راستای کاهش آلارم کاذب دوربین مداربسته، هنگام تنظیم آن موارد زیر را در نظر بگیرید.

  • منطقه و محدوده ای که باید توسط دوربین مداربسته در نظر گرفته شود را محدود کنید. تا اینگونه عوامل خارجی طبیعی بر آن تاثیر نگذارند.
  • زمان آستانه را تغییر دهید. حد آستانه مربوط به بازه زمانی می باشد که عامل خارجی در محدوده می ماند. هر چه زمان کاذب بیشتر باشد، آلارم کاذب کمتر خواهد بود.
  • هنگام تنظیم میزان حساسیت آن را کاهش دهید تا کمتر دچار خطا شود. برای حساسیت معمولا عدد 30 کفایت می کند.
  • برای سوژه هایی که در نظر دارید توسط دوربین مداربسته شناسایی شوند اندازه دقیق در نظر بگیرید تا دوربین در صورت مشاهده یک گربه آلارم خود را به صدا در نیاورد.

جهت آگاهی از ارقام و مشخصات صحیح و مد نظر شما، بهتر است با تنظیمات انجام شده چند روزی را پشت سر بگذارید تا میزان کاهش یا افزایش خطاها را ببینید. در صورتی که آلارم کاذب همچنان هنگام حضور حشرات و عبور ماشین ها به صدا در می آید به این معناست که تنظیمات آن را باید مجددا ریست نمایید.

قابلیت عبور از خط

در این قابلیت می توانید جهت رفت یا برگشت افراد را تعیین کنید تا در بازه زمانی معین تنها به ورود یا خروج افراد حساس باشد. در این مورد جهت کاهش آلارم کاذب دوربین مداربسته، حد آستانه نیز حائز اهمیت می باشد. به این معنا که ممکن است فردی وارد محدوده شده و کمتر از زمان آستانه در محیط بماند. در این صورت قابلیت تشخیص نفوذ، آلارم را به صدا در نمی آورد.

قابلیت عبور از خط تا حدودی به قابلیت تشخیص نفوذ وابسته می باشد.

ویژگی تشخیص حرکت

در صورتی که میزان حساسیت دوربین مداربسته را به درستی تنظیم نکرده باشید، الگوریتم های آن افتادن برگ ها، حرکت اتومبیل ها، حرکت حیوانات و … را تغییر در نظر گرفته و آلارم کاذب را به صدا در می آورد.

در راستای کاهش آلارم کاذب دوربین مداربسته توصیه می شود Sensitivity آن را کاهش دهید.

عدم فعالسازی تشخیص حرکت

کاهش آلارم کاذب با غیر فعالسازی تشخیص حرکت

غیر فعال کردن برخی سنسورها

برخی دوربین های مداربسته ای که در خانه ها استفاده می شوند، دارای سنسورهایی هستند که ممکن است به حرکت حیوانات خانگی مدام واکنش نشان دهند. می توانید با شرکت یا مرجع خریداری این دوربین ها، در رابطه با سنسورهای موجود در آنها صحبت کنید.

حتی برخی از این سنسورها نسبت به باز و بسته شدن درب ها و پنجرها نیز حساس می باشند.

کاهش آلارم کاذب دوربین مداربسته با تمیز کردن سنسورها

اگر میزان حساسیت دوربین مداربسته خود را افزایش داده اید و می دانید که آلارم های کاذب این دوربین به دلیل حرکت اجسام یا حیوانات خانگی نمی باشد؛ بهتر است سنسورهای آن را تمیز کنید. چرا که ممکن است گرد و غبارهای موجود بر خود را تغییراتی در الگوریتم های بشمارد. در نتیجه بهتر است آنها را مدام گردگیری کنید.

البته این آلارم های بدون دلیل می توانند حاصل باتری قدیمی یا خراب نیز باشند. در نتیجه در راستای کاهش آلارم کاذب دوربین مداربسته توصیه می شود باتری آن ها را نیز چک کنید. حتی بهتر است هر چند وقت یکبار آن ها را تعویض کنید.

کاهش آلارم کاذب دوربین مداربسته با تعویض تجهیزات و بروزرسانی

گاهی ممکن است خطای آلارم دوربین مداربسته به دلیل معیوب بودن برخی تجهیزات باشد. چرا که این قطعات در گذر زمان فرسوده می شوند. همچنین فناوری های مربوط به دوربین های مداربسته در حال پیشرفت هستند. در نتیجه بهتر است فناوری دوربین مداربسته خود را نیز بروزرسانی کنید.

کاهش آلارم کاذب دوربین مداربسته

کاهش آلارم کاذب دوربین مداربسته با بروزرسانی

نتیجه گیری

سنسورهای دوربین مداربسته در تشخیص افراد از سایه ابرها و حیوانات دچار اشتباه می شوند. برای کاهش آلارم کاذب دوربین مداربسته بهتر است تنظیمات مربوط به حساسیت سنسورها، زمان آستانه و … را تغییر دهید.

سوالات متداول
  1. آیا وزش باد در  آلارم کاذب تاثیر می گذارد؟
    بله، هر پدیده متحرکی ممکن است در الگوریتم دوربین های مداربسته تغییر ایجاد کند. به خصوص باد که ممکن است برگ ها یا گرد و غبار را به حرکت در آورد.
  2. آیا امواج مایکروویو موجب فعال شدن آلارم کاذب می شوند؟
    احتمال دارد، چرا که دوربین های مداربسته تغییراتی ایجاد شده در میدان الکتریکی را شناسایی می کنند.
  3. آیا رعد و برق در تشخیص سنسورهای دوربین مداربسته اختلال ایجاد می کند؟
    بله، چرا که نوعی از تغییرات الکترونیکی می باشد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *