انواع رزولوشن یا تفکیک پذیری در دوربین مداربسته

انواع رزولوشن یا تفکیک پذیری در دوربین مداربسته

انواع رزولوشن در دوربین مداربسته

یکی از مهم ترین بخش ها در دوربین مداربسته، رزولوشن آن می باشد. زیرا این رزولوشن بسیار در کیفیت تصویر دوربین موثر می باشد. هر چه رزولوشن بیشتر باشد کیفیت بهتری در تصویر خواهید داشت. در این مقاله قصد داریم در مورد انواع رزولوشن در دوربین مداربسته گفتگو کنیم. از طرف دیگر برای مشتری میزان کیفیت تصویر بسیار اهمیت دارند.

آشنایی با انواع رزولوشن دوربین های مداربسته

سعی کنید در انتخاب دوربین مدار بسته بسیار دقت لازم را داشته باشید. رزولوشن در ابعاد پیکسلی عمودی و افقی اندازه گیری می شود. هم چنین این دوربین های مدار بسته قابلیت ضبط کنندگی هم دارد. توجه داشته باشید اگر دوربین مدار بسته شما 5 مگاپیکسلی باشد و دستگاه ضبط و پخش شما تا 3 مگاپیکسل را بیشتر ساپورت نکند، نمیتوانید از تمام کیفیت دوربین بهره مند شوید."<yoastmark

معرفی انواع رزولوشن در دوربین مداربسته

در ابتدا باید بگوییم رزولوشن ها دارای انواع مختلفی می باشند یکی از معروف ترین آنها تیوی لاین می باشد. با استفاده از تیوی لاین درصد تعداد خطاهای مقابل توسط این نوع از رزولوشون بررسی می شود. توجه داشته باشید هرچه تیوی لاین دوربین بیشتر باشد قدرت نمایش هم بیشتر می شود. هم چنین انتقال تصویر از طریق یک PAL ماکزیمم تیوی به دوربین مداربسته انتقال می گیرد. آنالوگ در کیفیت بسیار نقش مهمی را ایفا می کند. دوربین هایی که با کیفیت بیشتر از 720TVL تولید میگردند تصویر عالی دارند.

رزولوشن CIF در دوربین مدار بسته

یکی دیگر از انواع رزولوشن در دوربین مداربسته، CIF نام دارد. یکی از استاندارد های تلویزیونی قالب سی آی اف می باشد.

رزولوشن VGA در دوربین

یکی دیگر از انواع رزولوشن در دوربین مداربسته، VGA می باشد. معمولا ابعاد تصویر در این رزولوشن 640 در 480 می باشد. که کیفیت پایین تری نسبت به رزولوشن های تیوی لاینی دارد.

رزولوشن VGA در دوربین

کیفیت و رزولوشن VGA در دوربین

رزولوشن 1 مگاپیکسل

در این نوع رزولوشن که به HD می باشد. ابعاد این رزولوشن در 720 در 1280 می باشد.

رزولوشن 2 مگاپیکسل

در این نوع رزولوشن که به فول اچ دی معروف می باشد بهترین کیفیت را داراست. در این نوع رزولوشون تصویر به حالت زوم بوده و بسیار شفاف می باشد.

رزولوشن 3 مگاپیکسل در دوربین های مدار بسته

در نوع دیگر این رزولوشن که از کیفیت بسیار عالی در تصویر برخوردار می باشد . به همین دلیل نزد مشتریان بسیار اهمیت دارد.

رزولوشن 5 مگاپیکسل

در رزولوشن 5 مگا پیکسل که جزء بهترین تکنولوژی های در عصر حاضر می باشد. هم چنین برای اینکه بتواند قدرت پردازش با رزولوشن را افزایش دهند ناچار هستند که تعداد فریم ها را کاهش دهند.

دوربین های مداربسته با رزولوشن 4K

از بهترین و مدرن ترین دوربین های مداربسته، با رزولوشن 4K می باشد. یکی دیگر از نکاتی که لازم است بدانید آن است که برابری رزولوشن 4K برابری با 8 مگاپیکسل را دارد.

از چه دوربین مدار بسته ای استفاده کنیم؟

حتما در انتخاب دوربین مدار بسته به چند توجه داشته باشید. که در زیر به آنها اشاره شده است.

  • توجه به نوع کیفیت دوربین مداربسته
  • اثر کیفیت دوربین در ذخیره سازی تصویر و ضبط ها
  • نوع ضبط کننده که در دوربین مدار بسته قرار گرفته

"<yoastmark

در نکته اول به میزان کیفیت اشاره کردیم. سعی کنید دوربین مداربسته ای انتخاب کنید که از کیفیت خوبی برخوردار باشد. به عنوان مثال باید دوربینی خریداری کنیم که در محیط بیرون ساختمان نصب شود بتواند پلاک خود را بخواند. حتما به نوع محلی که قرار است برای آن دوربین تهیه کنید دقت کنید. هم چنین از دیگر مواردی که باید به آن اشاره کرد تاثیر کیفیت دوربین مدار بسته در ذخیره سازی تصاویر می باشد. طبیعتا هر چه کیفیت دوربین بیشتر باشد حجم و اندازه هم بیشتر می شود. توصیه می کنیم اگر قصد خرید دوربین مداربسته را دارید به سایت ری کم مراجعه کنید. زیرا این سایت تمامی دوربین ها به صورت اینترنتی به فروش می رسند و از کیفیت مناسبی برخوردار هستند.

اگر می خواهید دوربین شما کیفیت خوبی داشته باشد. حتما دوربین های فول اچ دی را خریداری کنید. زیرا تا بتوانید مدت ها از آن استفاده کنید. چنانچه کیفیت رکورد برای بسیار افراد اهمیت ویژه ای دارد. دوربین های که 4 مگاپیکسل هستند این قابلیت را دارند.

نتیجه گیری

برای انواع رزولوشن در دوربین مداربسته باید بگوییم حتما به میزان بودجه ای که دارید دقت کنید. در گام دوم به میزان رزولوشن و کیفیت آنها توجه کنید. توصیه می کنیم این دوربین ها را از سایت ری- کم خریداری کنید. زیرا تمام محصولات آن دارای ضمانت هستند.

سوالات متداول

  1. در هنگام خرید دوربین مداربسته باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟
    میزان کیفیت رزولوشن، نوع ضبط کننده آن توجه لازم را داشته باشیم.
  2. دوربین های مداربسته را بهتر است از چه سایتی خریداری کنیم؟
    بهتر است از سایت ری کم این محصول را خریداری کنیم زیرا این سایت تمامی محصولات خود را با بهترین کیفیت به بازار عرضه می کند.
  3. توصیه می کنید برای دوربین مداربسته ای را که خریداری می کنیم چه رزولوشنی داشته باشد؟
    بهتر است رزولوشون آنها 4K باشد. زیرا این رزولوشن کیفیتی خوبی در رکورد شدها دارد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *