تفاوت دوربین های مداربسته استارلایت و وارم لایت چیست؟

دوربین های مداربسته استارلایت و وارم لایت

دوربین مداربسته استارلایت و وارم لایت

دوربین مداربسته با توجه به کاربرد امنیتی که دارد، در برخی زمینه ها صرفا به ثبت اتفاقات در لحظات جاری نمی پردازد. در صورتی که دوربین مجهز به برخی تکنولوژی های مدرن و امنیتی باشد می تواند تصاویر را یا جزئیاتی ضبط کند که در شرایط معمول چشم انسان قادر به تشخیص آنها نیست. برای مثال دوربین مداربسته استارلایت و وارم لایت نیز از چنین قابلیت هایی برخوردار می باشند.

این دوربین ها معمولا برای محیط هایی پرکاریرد هستند که شرایط نوری مناسبی ندارند. به عبارتی در شب ممکن است تصویر به گونه ای ضبط شود که جزئیات آن محو یا ویدئو سیاه و سفید ذخیره شده باشد.

دوربین مداربسته استارلایت چیست؟

دوربین مداربسته استارلایت عموما برای محیط های کم نور مناسب می باشد، همچنین برای داشتن تصاویر با کیفیت و دقیق در طول شب این دوربین بسیار توصیه می شود. عملکرد دوربین مداربسته استارلایت و وارم لایت کمی متفاوت می باشد. دوربین هایی که در بستر تکنولوژی starlight طراحی شده اند به سنسورهای تصویر بزرگتر مانند cmos و مگاپیکسل مجهز هستند.

دوربین مداربسته استارلایت چیست؟

دوربین مداربسته starlight

نقش این چیپ ها در افزایش روشنایی و کیفیت تصویر با جذب نورهای مرئی بیشتر ایفا می شود. به این شکل که هر چه ابعاد آنها گسترده تر باشد اندازه فتودیودها یا سلول های نوری افزایش می یابد. در نتیجه هر سلول نور مرئی بیشتری از محیط جذب می کند. در واقع می توان گفت چیپ های بزرگتر ظرفیت نوری بیشتری دارند. این مسئله باعث می شود حداکثر نور موجود در محیط اطراف جذب شود.

یکی دیگر از ویژگی های دوربین مداربسته استارلایت مجهز بودن به لنزی با دیافراگم گسترده می باشد. بزرگ بودن دیافراگم یا آیریس اجازه می شود نور بیشتری از لنز عبور کند.

عملکرد دوربین مداربسته وارم لایت

دوربین مداربسته استارلایت و وارم لایت هر دو در راستای ارتقا سطح کیفیت و روشنایی تصاویر به کار می روند. اما عملکرد آنها در تاریکی کمی متفاوت می باشد. در تکنولوژی warm light دوربین مداربسته به همراه یک پروژکتور نور مرئی طراحی می شود. این پروژکتور همزمان با کاهش روشنایی روشن شده و نور محیط اطراف را به گونه ای افزایش می دهد که جزئیات کاملا قابل مشاهده باشند.

تابش نور مرئی به این خاطر انجام می شود که چشم انسان قادر به مشاهده آنها است، تنها با تابش نورهای مرئی محیط توسط افراد به وضوح نمایان می شود. به عبارتی امواج نامرئی نه تنها دیده نمی شوند بلکه هیچ تاثیر بصری ندارند. وارم لایت یا نور گرم نیز طیف های نور مرئی را شامل می شود.

دوربین مداربسته استارلایت و وارم لایت

دوربین مداربسته استارلایت

رفع مشکلات دوربین مداربسته استارلایت و وارم لایت

دوربین مداربسته استارلایت و وارم لایت هر دو دارای مزایا و معایبی می باشند. با توجه به ویژگی های کاربردی و مشکل ساز این تکنولوژی ها می توانید به انتخاب دوربین مورد نیاز و مناسب بپردازید.

در تکنولوژی starlight که دیافراگم گسترده است، در طول شب تصاویری با کیفیت ایده آل ضبط می شود. اما در روز به دلیل روشنایی بیش از اندازه ای که از لنز عبور می کند تصویر تاریک و محو ثبت می شود. این مشکل در دوربین هایی به وجود می آید که دارای لنز ثابت هستند، به این معنا که اندازه نور عبوری از لنز در روز و شب به یک اندازه می باشد. اما در صورتی که دیافراگم دوربین مداربسته استارلایت اتوماتیک باشد با تغییر روشنایی محیط پهنای باز لنز کاهش یا افزایش می یابد و در نتیجه روشنایی تصویر کنترل می شود.

روشن بودن همیشگی پروژکتور دوربین مداربسته وارم لایت باعث می شود تصاویر ضبط شده در طول روز کاملا بی کیفیت و تاریک باشند. برای رفع این مشکل تولیدکنندگان پروژکتورها را در دوربین های مداربسته ای نصب می کنند که سنسورهای ضعیف تری دارند. اینگونه سطح روشنایی کمی کنترل می شود.

تکنولوژی starlight بهتر است یا warm light

در تکنولوژی warm light نیز مشکلاتی اعم از جلب توجه خرابکاران با نور پروژکتور و تاریکی تصویر به دلیل روشنایی بیش از اندازه در روز وجود دارد. اگر شب هنگام خرابکاران در محدوده دید دوربین مداربسته حضور یابند نور پروژکتور توجه آنها را جلب کرده و اقدام به تخریب آن می کنند.

با توجه به محل نصب دوربین مداربسته می توانید یک تکنولوژی را انتخاب نمایید. برای مثال اگر محیط مورد نظر در فضای باز است احتمالا نور پروژکتور دوربین وارم لایت دردسر ساز خواهد بود. اما در در محیط های داخلی که دوربین کمی از دسترس عموم خارج است این تکنولوژی مناسب می باشد. در کل دوربین مداربسته starlight و warm light را باید توجه به نیاز خود خریداری نمایید.

تکنولوژی starlight بهتر است یا warm light

تکنولوژی های استارلایت و وارم لایت

نتیجه گیری

دوربین های مداربسته در طیف های مختلف امنیتی طراحی می شوند. دو مورد از تکنولوژی های مدرن به کار رفته در این دوربین ها عبارتند از استارلایت و وارم لایت که آنها را برای محیط های تاریک مناسب می سازند. دوربین مداربسته استارلایت بر اساس اندازه سنسور تصویر و گستردگی دیافراگم روشنایی تصاویر را در تاریکی افزایش می دهد.

تکنولوژی وارم لایت نیز به طراحی دوربین مداربسته یک پروژکتور اضافه می کند که محیط تاریک اطراف را روشنایی می کند تا تصاویر با جزئیات ضبط شود.

سوالات متداول

  1. دوربین مداربسته استارلایت گران تر است یا وارم لایت؟
    دوربین مداربسته وارم لایت مدرن تر بوده و به دلیل دارا بودن قابلیت نورپردازی گران تر می باشد.
  2. دوام کدام دوربین بیشتر است؟
    دوربین های وارم لایت به دلیل مصرف برق بیشتر عمر کوتاه تری نسبت به دوربین های استارلایت دارند.
  3. تکنولوژی فول کالر کدام است؟
    فول کالر همان تکنولوژی وارم لایت می باشد که به معنای تصویر کاملا رنگی است.
چه امتیازی می دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *