طرز کار دوربین مداربسته بی سیم

طرز کار دوربین مداربسته بی سیم

نحوه کار دوربین مداربسته بی سیم

نحوه نصب و کار کردن با دوربین مداربسته بی سیم و معمولی متفاوت است. نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته بی سیم شامل برخی نکات و مرحله است که به شرح آنها خواهیم پرداخت. طرز کار دوربین مداربسته بی سیم، تا حدی قابل کنترل بوده و طبق پیاده سازی تظیمات آن، کار می کند. البته برخی از ویژگی ها و قابلیت ها را نمی توان تغییر داد و تابع مدل دوربین مدار بسته وجود دارند.

نحوه کار با دوربین مداربسته بی سیم

کار کردن با دوربین مداربسته وایرلس

آشنایی با قابلیت دوربین مداربسته تحت شبکه

از نام این دوربین ها مشخص است که برای دریافت سیگنال تصویر نیاز به سیم یا کابل ندارند. این دوربین ها تحت شبکه  و با رد و بدل کردن سیگنال ها کار می کند. همچنین از آنجا که اکثر این دوربین ها دارای حافظه داخلی می باشند؛ تصویر را به صورت مسقیم از طریق شبکه به تلفن یا رایانه شما ارسال می کند. اینگونه نیازی نیست به دستگاه ضبط و پخش NVR و DVR متصل شوند. در نتیجه نصب و راه اندازی آن بی دردسر خواهد بود.

طرز کار دوربین های مداربسته بی سیم مشابه می باشد. ممکن است برخی مدل ها تغییرات جزئی در تنظیمات داشته باشند. البته راه اندازی آنها با دوربین مدار بسته معمولی بسیار متفاوت است.

نیاز های اولیه راه اندازی دوربین مداربسته وایرلس

راه اندازی این دوربین نیازمند به منبع تغذیه می باشد. چرا که هیچ کابلی به عنوان واسطه تغذیه دوربین وجود ندارد. این منبع باید 12 ولتی با آمپراژ 1 آمپر باشد. برای اینکه از طریق شبکه تصاویر را برای شما ارسال کند، می بایست اینترنت برای آن فراهم کنید. می توانید با ADSL یا مودم اینترنت این دوربین را فراهم کنید.

در صورتی که نمی خواهید به طور مستقیم تصاویر را دریافت کنید می توانید آن ها ر  در شبکه local موبایل یا سیستمی که به دوربین اتصال دارد تصاویر را ذخیره کنید.

همچنین اگر مایل بودید می توانید از دستگاه ضبط و پخش به آن متصل کنید. در اینصورت می بایست از کابل استفاده نمایید.

نیازهای اولیه راه اندازی دوربین مداربسته وایرلس

تنظیم دوربین مداربسته با قابلیت دید در شب

تنظیمات دوربین وایرلس

  • در راستای کانفیگ کردن و تنظیم طرز کار دوربین مداربسته بی سیم اولین نیاز، نصب نرم افزار VW Camera روی موبایل یا رایانه که می خواهید تصاویر در آنها پخش شوند.
  • سپس تغذیه دوربین را که در بالا با آشنا شده اید را فراهم کرده و 30 ثانیه کاری انجام ندهید.
  • در بسته بندی دوربین یک سوزن وجود دارد با آن دکمه Reset را فشار داده و ده ثانیه نگه دارید.
  • پس از این 10 ثانیه، به مدت 30 ثانیه صبر کنید.
  • پس از 30 ثانیه اینترنت خود را به وا فای دوربین مداربسته وصل کنید.
  • سپس نرم افزاری که نصب کردید را باز کنید. به محض باز شدن صفحه log in را می بینید، در همین صفحه روی گزینه local کلیک کنید. در صفحه جدید روی + کلیک کرده و New Device Configures Network را انتخاب کنید. در صفحه باز شده دستگاه واجد اینترنت را شده را انتخاب کنید. پس از اتمام وارد کردن مشخصات اینترنت گزینه Next را بزنید. حال مودم به اینترنت شما متصل است. البته پس از اتصال، دوربین به صورت پیامک و از طریق نمایشگر ال ای دی به شما اطلاع می دهد.
  • تظیمات و طرز کار دوربین مداربسته بی سیم به این مراحل ختم نمی شود. حال باید گزینه برگشت را انتخاب کرده و مجددا روی + کلیک کنید. در صفحه Adding Networking را انتخاب کنید. در این صفحه موارد درخواست شده را خالی گذاشته و Submit را انتخاب کنید. حال دوربین به شبکه متصل است.

طرز کار دوربین تحت شبکه آنالوگ

طرز کار و تنظیمات دوربین های مداربسته بی سیم قدیمی، داده ها را به صورت بیسیم انتقال می دهند. اما منبع تغذیه داخلی نداشته و با استفاده از کابل و برق تغذیه می شود. حتی فاصله دوربین با پریز باید کم باشد و کابل، طولانی نباشد. انتقال صدا و تصویر را فرکانس های رادیویی انتقال می دهد. این فرکانس ها با امواج مایکروویو تداخل خواهند داشت.

نرم افزار مورد نیاز این دوربین ها VRCAM می باشد که از IOS و ANDROID پشتیبانی می کند. QR، این نرم افزار در بدنه دوربین مداربسته آنالوگ درج شده است که پس از اسکن، نرم افزار به صورت رایگان در اختیار شما گذاشته می شود.

طرز کار دوربین تحت شبکه آنالوگ

دوربین مداربسته آنالوگ

نتیجه گیری

دو دسته دوربین مداربسته بی سیم وجود دارد، آنالوگ و دیجیتالی که هر کدام تابع ویژگی هایی تنظیم می شوند. برای مثال یک تفاوت آن ها این است که دوربین آنالوگ بدون سیم با کابل تغذیه و دیجیتالی با منبع تغذیه داخلی کار می کند. همچنین دوربین آنالوگ با امواج رادیویی تصاویر و صدا را انتقال می دهد و دیجیتالی با رد و بدل کردن  سیگنال این کار را می کند.

سوالات متداول
  1. دوربین مداربسته بیسیم آنالوگ بهتر است یا معمولی؟
    در هر حالت هر دو دوام کمی دارند اما آنالوگ بیسیم مقداری پیشرفته تر می باشد.
  2. قدرت سیگنال در دوربین های آنالوگ و دیجیتال قابل مشاهده است؟
    در دوربین مداربسته دیجیتال نمایشگر قدرت سیگنال وجود دارد اما دوربین های مداربسته آنالوگ همچین قابلیتی ندارند.
  3. دوربین های مداربسته معمولی دیجیتال و بی سیم آنالوگ یک قیمت دارند؟
    خیر در هر صورت دوربین های آنالوگ کم ارزش تر و ارزان تر هستند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *