دوربین مداربسته صنعتی

دوربین مداربسته صنعتی

دوربین مداربسته باکس

این دوربین سطح امنیتی بالایی دارد. دوربین مداربسته صنعتی از جنس فلز یا پلاستیکی تولید می شود که به دلیل ظاهرش که مانند جعبه است، با نام دوربین مداربسته باکس نیز شناخته می شود. کاربرد این دوربین ها در فضای صنعی شرکت های تجاری و حتی خانه های مسکونی می باشد. به دلیل امنیت و کارایی بالا طرفداران بسیاری دارد.

دوربین مداربسته باکس ارزش بالایی دارد. چرا که در برند های مختلفی تولید می شوند. برای مثال می توان از محبوب ترین شرکت تولید کننده دنیا، هایک ویژن نام برد.

معایب دوربین مداربسته باکس

دوربین امنیتی باکس

معرفی دوربین مداربسته صنعتی

همانطور که به برخی از فضاها اشاره کردیم، این دوربین در محیط های خارجی و داخلی نیز کاربرد دارد. اما محدودیتی برای دوربین مدار بسته باکس وجود داد، به این معنا که مناسب تمام مکان ها نخواهد بود. چرا که امنیت تقریبا کمتری نسبت به دیگر دوربین ها دارد. این سطح امنیتی برای بسیاری از افراد مناسب نمی باشد.

این دوربین های به این دلیل از اهمیت بالایی برخوردار دارند که تحت عنوان دوربین باکس ضد انفجار  و چرخشی از آنها را به یاد می آورند. علاوه بر این با اینکه برخی از آنها از جنس فلز هستند که در برابر اکسایش مقاوم خواهد بود.

دوربین باکس برای مکان های مختلف

دوربین مداربسته برای محیط های

دوربین باکس برای مکان های مختلف

در کل دوربین مداربسته صنعتی همانطور که از نامش مشخص است برای محیط های صنعتی استفاده می شود. برای مثال برخی از این موارد به شرح زیر می باشند. در ادامه به شرح تعدادی از آنها خواهیم پرداخت.

ترافیک و قانون شکنی در خیابان ها: به این دلیل که تمام راه ها و اتوبان ها را باید زیر نظر باشند، چرا که بسیاری از قانون شکنی در ها در خیابان ها اتفاق می افتد. این دوربین ها قابلیت خواندن پلاک ها می باشند.

استفاده از دوربین صنعتی در علم پزشکی: دوربین مداربسته باکس با برد بالا را می توان در میکروسکوپ ها استفاده شود. چرا که لنز و برد مناسبی دارند. البته در این مورد باید لنز آن را تابع نیاز خود انتخاب کنید. کارایی لنز در این دوربین ها وابسته به نوع لنز می باشد. در نتیجه دوربین های صنعتی در مدل های گوناگون با کیفیت متفاوت هستند.

کاربرد دوربین مداربسته باکس

می توان از معدود کارایی ها و مزایای دوربین مداربسته صنعتی را شرح کنیم. برای مثال دسترسی از راه دور، سطح امنیتی بالا و … از کاربرد ها و مزایای آن می باشند.

در رابطه با کارایی آن می بایست به کنترل از راه دور اشاره کرد. این قابلیت به این معنا است که شما با اتصال آن به موبایل خود به صورت شبانه روزی تصاویری که توسط دوربین مداربسته دریافت می شود، را به صورت زنده در اختیار داشته باشید.

ثبت تصاویر به صورت خودکار انجام می شود. به این معنا که بعد از شناختن جسمی متحرک و شناسایی آن تصویری واضح را ضبط و ثبت می کند. در این حالا از بیگانه تصویری کامل و دقیق خواهید داشت.

سطح امنیتی این دوربین مداربسته بسیار قدرتمند است که به محض شناسایی فرد بیگانه شما را مطلع می کند. این کار برای زمان های خیلی خاص بسیار کاربردی است.

لنز دوربین مداربسته باکس

لنز دوربین مداربسته اهمیت بالایی دارد. چرا که محدوده دید را تعیین کند. گاهی برد دید لنز می تواند با برد دوربین در ارتباط باشد. حتی در صورتی که لنز دوربین مداربسته نیاز های شما را آنگونه که باید برطرف نمی کند. در این حالات می توانید آنها را با لنزهایی قوی تر و مناسب تر تعویض کرد. در نظر داشته باشید لنز باید با دوربین مداربسته از یک برند و مدل برخوردار باشند.

معایب دوربین مداربسته box

این دوربین همان اندازه که مزایای امنیتی دارد؛ از معایبی نیز برخوردار است که نیاز برخی را برطرف نمی کند. در نتیجه ممکن است اولویت هر کسی نباشد. برخی از این معایب به شرح زیر می باشند.

  • کم بودن محدوده دید؛ این مسئله مقدار کمی امنیت را کاهش می دهد. در مقایسه دوربین های مداربسته، باید گفت دام دارای گسترده ترین محدوده دید را دارا می باشد. چر ا که باکس در اطراف آن وجود دارد.
  • با توجه به طیف بصری که محدود است، احتمالا از امنیت آن می کاهد. چرا که تنها قسمتی از محیط دریافت می شود. در نتیجه قسمت هایی که در دسترس لنز دوربین مداربسته هیچ امنیتی ندارند.
  • دید در شب، در تمامی دوربین های مداربسته به کار نرفته است. در نتیجه اگر قصد دارید دوربین را در محیط خارجی نصب کنید. بدانید که تنها مدل هایی را خریداری کنید که در شب نیز برد دوربین کاهش نیاید.
دوربین مداربسته باکس

دوربین مداربسته امنیتی

نتیجه گیری

بر خلاف دیگر دوربین ها، دوربین مداربسته باکس به همان اندازه که مزایایی دارد و برای محیط های خاص استفاده می شود. با توجه به مزایا و معایبی که در این مطلب به آنها اشاره کردیم می توانید دوربین مورد نظر خود را انتخاب کنید.

سوالات متداول

  1. دوربین مداربسته باکس چند لنز دارد؟
    به احتمال زیاد تنها دارای یک لنز می باشد. چرا که محدوده دید آن ثابت و بسته است.
  2. این دوربین را در داخل خانه نیز می توان استفاده کرد؟
    بله بهتر است در این شرایط آن را در نقطه ای قرار دهید که تا حدی تمام محیط را در نظر داشته باشد.
  3. این دوربین ها در مدل دام نیز تولید می شوند؟
    خیر چرا که دوربین باکس همانطور که از نامش مشخص است مانند جعبه ای می باشد که تنها یک وجه آن باز است.
5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه در “دوربین مداربسته صنعتی

  1. سپهر گفت:

    نصب دوربین مداربسته صنعتی با معمولی فرق داره؟

    1. ادمین گفت:

      نصب دوربین مداربسته با توجه به نوع دوربین متفاوت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *