دوربین مداربسته ضد آب چیست؟

دوربین مداربسته فصل سرما

  دوربین مداربسته ضد آب

دوربین های مداربسته وسایل امنیتی می باشند که می توانند در فضاهای مختلفی نصب شوند. بسیاری از افراد هم تمایل دارند این دوربین ها را در فضاهای باز، نصب کنند. اما برای این کار مشکلی وجود دارد. اگر دوربین را در فضای باز نصب کنیم، در فصل های سرد سال با بارش برف و باران، دوربین از کار می افتد. به همین دلیل سازندگان دوربین تصمیم به ساخت دوربین مداربسته ضد آب (waterproof) گرفتند که کاملا ضد آب هستند. دوربین های مدار بسته ای که در برابر آب مقاوم هستند، یک سری ویژگی هایی دارند که موجب شده آن ها ضد آب شوند. ما در این مقاله درباره ویژگی های این دوربین ها و چگونگی مقاومت آن ها درباره آب صحبت می کنیم.

دوربین ضد آب مناسب فضای آزاد

دوربین ضد آب مناسب فضای باز

دلیل ضد آب بودن دوربین مدار بسته ها

دوربین های مداربسته waterproof در واقع به علت استانداردهایی که در بدنه آن ها به کار رفته است، آن ها را ضدآب کرده است. استاندارد ip همان استانداردی می باشد که موجب ضد آب شدن این نوع دوربین ها می باشد. اگر شما قصد دارید یک دوربین امنیتی ضد آب خریداری کنید، باید در قسمت کاتالوگ دوربین دقت کنید که استاندارد ip وجود داشته باشد. همچنین اگر به صورت آنلاین دوربین را خریداری کنید، می توانید از قسمت اطلاعات که برای دوربین در صفحه خرید آن نوشته می شود به دنبال این استاندارد باشید.

جنس دوربین مداربسته waterproof

علاوه بر استاندارد ip جنس دوربین مدار بسته هم می تواند در مقاوم بودن دوربین در برابر آب هم موثر باشد. در واقع هوزینگ های دوربین مداربسته با سه جنس مختلف ساخته می شوند. این جنس ها به شرح زیر می باشند:

  • فلزی
  • پلاستیکی
  • فلزی / پلاستیکی

این سه جنس بیشتر برای ساخت این نوع دوربین ها استفاده می شود. برای دوربین مداربسته ضد آب بهتر است جنس دوربین فلزی باشد. اما این جنس کمی قیمت دوربین را زیاد می کند. به همین دلیل می توانید از دوربین هایی با جنس فلزی / پلاستیکی تهیه کنید.

خرید دوربین ضد آب

خرید دوربین ضد آب

استاندارد ip دوربین مداربسته

ما در این مقاله اشاره کردیم که وجود استاندارد ip موجب می شود دوربین مداربسته در برابر مقاوم باشد. اما استاندارد ip یک سری اطلاعاتی باید داشته باشد. استاندارد ip یک عدد دو رقمی در پسوند دارد. معمولا بیشتر دوربین های مداربسته که در برابر آب مقاوم هستند، استاندارد ip67 دارند. اگر دوربین شما با استاندارد ip67 ساخته شده باشد، نشان دهنده آن است که دوربین مداربسته ضد آب از جنس فلزی ساخته شده است. همچنین این دوربین ها در برابر گرد و غبار هم مقاومت دارند.

اما همانطور که در اول این مقاله اشاره کردیم، دوربین های مداربسته ای که با جنس فلزی ساخته می شوند مقداری گران تر می باشند. اگر شما میخواهید یک دوربین مداربسته ای را خریداری کنید که در برابر آب هم مقاوم هستند و ارزان تر هم باشند، می توانید دوربین مدار بسته با استاندارد ip66 خریداری کنید. این دوربین مقاومت کمتری در برابر گرد و غبار دارند. اما قیمت این انواع دوربین ضد آب نسبت به دوربین هایی با استاندارد ip67 ارزان تر می باشد.

استاندارد ip در دوربین مداربسته

استاندارد ip دوربین مداربسته

خرید cctv ضدآب

حال اگر شما قصد خرید یک دوربین مدار بسته مقاوم در برابر آب را دارید، می توانید از فروشگاه ری کم به صورت آنلاین محصول مورد نظر خود را سفارش دهید. در فروشگاه اینترنتی ری کم تمام دوربین ها به همراه کاتالوگ و اطلاعات آن وجود دارد. شما می توانید با خواندن اطلاعات آن بفهمید که آیا دوربین مدنظر شما ضد آب است یا خیر و در صورت ضد آب بودن عدد استاندارد ip آن چیست. همچنین اگر می خواهید درباره دوربین مداربسته ای که قصد دارید آن را خریداری کنید اطلاعات بیشتری کسب کنید، می توانید با شماره های داخل سایت تماس بگیرید تا مشاوره های بیشتری دریافت کنید.

جمع بندی

ما در این مقاله درباره یک سری از دوربین های مداربسته که در برابر آب مقاوم هستند صحبت کردیم. شما با خواندن این مقاله فهمیدید که یک دوربین امنیتی ضد آب باید چه ویژگی هایی داشته باشد. اینگونه شما در خرید خود مطمئن تر خواهید بود و محصولی که مدنظر دارید را خریداری می کنید. همچنین می توانید برای خرید این دوربین ها مداربسته که در برابر آب مقاوم هستند به فروشگاه ری کم مراجعه کنید. شما می توانید در این فروشگاه اطلاعات دوربین ها را بخوانید و درباره آن ها آشنایی بیشتری داشته باشید.

سوالات متداول

  1. آیا جنس بدنه دوربین مداربسته، ربطی به مقاومت آن ها در برابر آب دارد؟
    بله جنس هوزینگ و بدنه دوربین ها در ضد آب بودن آن ها تاثیر دارد. به این صورت که دوربین مدار بسته های فلزی مقاومت بیشتری در برابر آب دارند.
  2. وجود دام استاندارد موجب می شود تا دوربین در برابر آب مقاوم باشد؟
    اگر دوربین مداربسته شما دارای استاندارد ip67 و یا ip66 باشد، موجب می شود تا آن در برابر آب مقاوم باشد.
  3. از کجا می توان یک دوربین مداربسته ضد آب خریداری کرد؟
    شما می توانید از فروشگاه اینترنتی ری کم، یک دوربین مداربسته ضد آب خریداری کنید.
چه امتیازی می دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *