دوربین مداربسته ضد ضربه و ضد گلوله

دوربین مداربسته ضد ضربه و ضد گلوله

استاندارد IK در دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته در سطوح امنیتی گوناگونی تولید می شوند. برخی از این ویژگی های سکوریتی روی هوزینگ و شیشه دوربین اجرا می شوند. برای مثال یکی از مهمترین آنها استاندارد IK است که دوربین مداربسته ضد ضربه و ضد گلوله ارائه می دهد. تمام برندها و مدل ها از این استانداردها بهره مند نمی باشند در نتیجه پیش از خرید با ویژگی های سخت افزاری دوربین آشنا شوید.

قیمت دوربین مداربسته داهوا

دوربین هایی که از این قابلیت بهره مند هستند بیشتر در محیط های بیرونی نصب می شوند چرا که بیشتر در معرض ضربات شدید قرار می گیرند.

استاندارد ik

استاندارد ik دوربین مداربسته

کاربرد دوربین مداربسته ضد ضربه و ضد ضد گلوله

برخی اماکن نیاز به سکوریتی بالایی دارند، برای مثال دفاتر یا ارگان هایی که اسناد و مدارک محرمانه در آنها نگهداری می شود، با احتمال بالایی هدف خرابکاران و بیگانگان می باشند. به همین سبب برای جلوگیری از نفوذ یا ضبط مشخصات آنها دوربین مداربسته نصب می شود. همچنین در زندان ها برای کنترل رفت و آمد و فعالیت های جزئی زندانیان، این ناظران امنیتی به کار می روند.

بانک ها، صرافی ها و طلافروشی ها نیز هویت مالی ارزشمندی دارند. به همین سبب تمام آنها دارای دوربین مداربسته می باشند. همچنین استادیوم های ورزشی، رستوران ها و برخی محیط های کاری نیز نیاز به این دوربین ها دارد.

نکته ای که در رابطه با دوربین ها در این مکان ها وجود دارد، قابلیت ها و سطح امنیتی آنها است. در مکان های محرمانه، طلافروشی ها، زندان ها، بانک ها و … ترجیحا باید دوربین مداربسته ضد ضربه و ضد گلوله نصب کنید. چرا که خرابکاران می توانند با ضربه و شلیک گلوله دوربین را کامل از کار انداخته و باعث شوند اطلاعات ضبط شده در حافظه داخلی از بین بروند. زندان ها نیز باید دوربین هایی ضد ضربه داشته باشند، ضد گلوله بودن آنچنان در اولویت نیست چرا که زندانیان صلاح گرم ندارند.

ویژگی های استاندارد IK در دوربین های مداربسته

لازم به ذکر است که استاندارد ضد گلوله یا ضد ضربه کمی متفاوت است. برای مثال دوربینی که دارای هوزینگ ضد ضربه است احتمالا مقاومت کافی در برابر شلیک گلوله نخواهد داشت. در نتیجه هنگام خرید اطمینان حاصل کنید که حداکثر مقاومت مدل مورد نظر نیاز شما را رفع می کند.

به علاوه تمام استانداردهای اجرا شده در این دوربین ها در راستای افزایش سطح امنیت آنها بوده است. بنابراین موارد دیگری که سکوریتی دوربین را تقویت می کنند، رعایت شده اند. برای مثال کابل کشی آنها توکار است. به این معنا که خرابکاران به کابل های دوربین مداربسته دسترسی ندارند و امکان دستکاری آنها وجود ندارد.

کاربرد دوربین مداربسته ضد ضربه

کاربرد دوربین مداربسته ضد ضربه

حتی اگر خرابکاران به ازای وارد کردن ضربه به دوربین بخواهند آنها را باز کرده و تنظیمات یا عملکرد قطعات را مختل کنند قادر به این کار نخواهند بود. چرا که دوربین با پیچ های توکار و مخفی مونتاژ شده است و برای باز کردن آن باید از وسایل به خصوصی استفاده کرد و ابزارهای معمولی که در دسترس عموم هستند در رابطه با این دوربین های کارایی ندارند.

بدنه دوربین مداربسته ضد ضربه از جنس فلز بوده با رنگ کوره ای الکترواستاتیک که بدنه را مقاوم می کند پوشیده شده است.

مقاومت استاندارد IK در دوربین مداربسته ضد ضربه و ضد گلوله

مقاومت دوربین های مداربسته ضد ضربه و ضد گلوله سطوح مختلفی دارد. درجه تحمل بدنه آنها به صورت پسوند بعد از IK مشخص می شود، بازه مقاومتی هوزینگ دوربین های مداربسته از IK1 تا IK10 در نظر گرفته شده است. هر کدام از این درجات، دوربین را در برابر ضربات با انرژی های گوناگون مقاوم می کنند. برای مثال:

IK1: مقاوم در برابر ضربه یک جسم 5 کیلوگرمی با انرژی 20 ژولی مقاوم است. این استاندارد در برابر شلیک گلوله با انرژی و پتانسیل 0.14  مقاوم می باشد.

IK10: در مقابل ضربه یک جسم 0.25 کیلوگرمی با انرژی 0.15 ژول مقاوم می باشد. بدنه اکثر دوربین های مداربسته مقاوم در برابر ضربه و گلوله در بستر استاندارد IK10 ساخته می شوند. این درجه در برابر برخورد گلوله با انرژی و پتانسیل 20 ژول مقاوم است.

مقاومت استاندارد ik

استاندارد ik دوربین مداربسته

نتیجه گیری

دوربین های مداربسته در انواع مختلف باید از ایمنی بسیار بالایی برخوردار باشند. ایمنی آنها با توجه به کاربرد و نیاز شما انتخاب می شود. به این صورت که استاندارد IK در دوربین مداربسته که از 1 تا 10 درجه بندی می شود میزان مقاومت هوزینگ دوربین در برابر ضربه و گلوله را تعیین می کند. در ضمن تحمل دوربین های مداربسته ای که واجد این قابلیت هستند در برابر ضربه و گلوله از درجات متفاوتی برخوردار است.

سوالات متداول
  1. این استاندارد در دوربین های دام نیز قابل اجرا می باشد؟
    بله استاندارد IK در دوربین های مداربسته دام، بولت و گردان وجود دارد.
  2. دوربین های بی سیم و تحت شبکه نیز ضد گلوله و ضد ضربه هستند؟
    بله برخی از آنها از این قابلیت بهره مند می باشند.
  3. کدام برندها، دوربین های مداربسته ضد ضربه و ضد گلوله به بازارهای جهانی عرضه کرده اند؟
    اکثر برندها به خصوص برندهای مشهور، مانند هایک ویژن این قابلیت را به دوربین های خود افزوده اند اما ممکن است تمام مدل های آن این مقاومت را ندارند.
چه امتیازی می دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *