دوربین مداربسته PanoVu هایک ویژن چیست؟

دوربین مداربسته PanoVu هایک ویژن

معرفی دوربین مداربسته PanoVu

دوربین های مداربسته PanoVu از مدل های پیشرفته تر دوربین های پانورامیک می باشند. انواع دوربین پانورامیک دارای لنز های چشم ماهی بوده و در دو مدل 180 درجه و 360 درجه تولید می شوند. دوربین مداربسته PanoVu هایک ویژن نیز این مدل ها را شامل می شود. اما لنز های این دوربین های نسل جدید از نوع DarkEye بوده و دیافراگم بزرگی دارد که باعث می شود دوربین تصاویر را در تاریکی به صورت رنگی و واقع گرایانه ضبط کند. به همین دلیل افراد زیادی نصب دوربین مداربسته PanoVu را انتخاب می کنند.

در کل دوربین های مداربسته مجهز به PanoVu تصاویر را با بالاترین کیفیت ذخیره می کنند. کاربرد اصلی آنها تحت نظر داشتن فضاهایی گسترده می باشد که نیاز به نصب چندین دوربین مداربسته دارند. یک دوربین PanoVu می تواند چند تصویر را در یک واحد به صورت همزمان ضبط و  ادغام کند، اینگونه جایگزین چندین دوربین می شوند. در واقع با خرید دوربین مداربسته PanoVu صرفه جویی اقتصادی هم می شود.

مزایا دوربین مداربسته PanoVu

مزایا دوربین مداربسته PanoVu

مشخصات دوربین مداربسته چند سنسوره

دوربین مداربسته PanoVu  هایک ویژن بر خلاف دیگر مدل ها به چند سنسور مجهز بوده و هر کدام می توانند عملکرد یک دوربین مداربسته معمولی و جداگانه را داشته باشند. در اصل عملکرد و کاربرد یک دوربین PanoVu برابری می کند با چند دوربین که زوایای مختلف را تحت نظر می گیرند. این دوربین های پیشرفته دو مدل 180 درجه و 360 درجه دارند که تصاویر بخش های مختلف محیط را ثبت و ادغام می کنند، همچنین آنها را با همان کیفیت به صورت آنلاین نمایش می دهند.

دوربین های PanoVu  به چندین لنز دارک آی و سنسورهای تصویر مجهز می باشند. همچنین همانند دوربین های دام گردان قابلیت زوم دیجیتال 16x و اپتیکال 36x داشته و تصاویر را با بزرگنمایی و دقت بالا دریافت می کنند.

قابلیت ها و مزایای دوربین مداربسته PanoVu

تصاویری که در دوربین های مداربسته PanoVu هایک ویژن ثبت می شوند از کیفیت و دقت ایده آلی برخوردار می باشند. دقت و بزرگنمایی در این دوربین ها تمام جزئیات را نمایش داده می شوند.

استفاده از دوربین مداربسته PanoVu هایک ویژن به مراتب مقرون به صرفه تر از دوربین های معمولی می باشد. چرا که در یک محیط بزرگ برای تحت نظر داشتن تمام قسمت ها باید چندین دوربین مداربسته در نقاط مختلف نصب کنید. برای تغذیه این تعداد دوربین باید کابل های جداگانه خریداری کنید، به علاوه برق بیشتری مصرف می کنند. اما دوربین PanoVu تمام آن دوربین ها را شامل شده و با سنسورهای تصویر متعدد، تصاویر تمام قسمت ها را همزمان ضبط می کند بدون آنکه سوژه یا بخشی از محیط را از دست بدهد. در این شرایط تنها یک دوربین نصب کرده و برای شما هزینه کمتری خواهد داشت.

سنسورهای تصویر در دوربین مداربسته PanoVu هایک ویژن فریم ها را بدون نویز به خروجی می فرستند. استاندارد ضد ضربه نیز در هوزیینگ این دوربین اجرا شده است.

معرفی دوربین PanoVu

معرفی دوربین مداربسته PanoVu

تکنولوژی های دوربین مداربسته چند سنسوره

  • قابلیت های PIR و Line Crossing امنیت محدوده تحت نظر دوربین را افزایش داده و در صورت وارد شدن افراد دیگر یا هر جسم متحرکی هشدار خطر برای شما صادر می کند. این دوربین با این تکنولوژی محدوده مورد نظر را خصوصی سازی خواهد کرد.
  • تکنولوژی تشخیص چهره در این دوربین ها قابلیت ردیابی سوژه را به دوربین های PanoVu اضافه کرده است.
  • نرم افزاری هایی که در این مدل دوربین های هایک ویژن اجرا شده اند، تصاویر ضبط شده را در واحد زمان ادغام کرده و ذخیره می کند. این تصاویر به صورت یکپارچه و با کیفیت ضبط می شوند.
  • با توجه به کیفیت و نرخ فریم تصاویر در دوربین های مداربسته چند سنسوره، نسبت به دوربین های معمولی فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز خواهید داشت. برای حل این مشکل تکنولوژی ها و کدک های فشرده سازی H.265+ در طراحی آنها به کار رفته است. این الگوریتم قسمت های مشابه تصاویر را تنها یک بار ثبت می کند، به این ترتیب نزدیک به 50 درصد، حجم داده ها کاهش می یابد.

داغ کردن دوربین مداربسته PanoVu هایک ویژن

تجهیزات و تکنولوژی های پیشرفته ای که در طراحی این دوربین ها به کار رفته اند، به مراتب فعالیت دوربین را افزایش داده و گاهی ممکن است دمای آن بالا رود. از آنجا که داغ کردن دوربین موجب آسیب رسیدن به قطعات و اختلال در عملکرد آنها می شود. به همین سبب تکنولوژی مربوطه باعث می شود گرمای دوربین در تمام قسمت های آن به صورت یکنواخت پخش شود چرا که در صورت متمرکز شدن روی یک قطعه می تواند آن را از کار بی اندازد.

داغ کردن دوربین PanoVu

داغ کردن دوربین مداربسته PanoVu

نتیجه گیری

دوربین های مداربسته هایک ویژن مدل های پیشرفته ای از دوربین های مداربسته تحت عنوان PanoVu را ارائه داده اند. دوربین مداربسته PanoVu هایک ویژن شامل چند سنسور و چند لنز می باشد و قادر به ضبط همزمان قسمت های مختلف یک محیط بزرگ هستند. این قسمت ها به صورت یکنواخت ادغام شده و ذخیره می شوند. به عبارتی این دوربین کار چندین دوربین را انجام می دهد.

سوالات متداول
  1. رزولوشن دوربین مداربسته PanoVu هایک ویژن چند پیکسل است؟
    این دوربین 8 سنسور 2 مگاپیکسلی داشته و رزولوشن تصاویر آن ultra-HD است.
  2. برای ثبت تصاویر با کیفیت و رنگی در تاریکی از کدام تکنولوژی استفاده شده است؟
    Darkfighter همانند کالر ویو روشنایی تصاویر در تاریکی را افزایش می دهد.
  3. کدام چیپ تصویر در دوربین های PanoVu مورد استفاده قرار می گیرد؟
    چیپ CMOS با حساسیت بالا تصاویر را به سیگنال های دیجیتال تبدیل می کند.
چه امتیازی می دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *