سوئیچ شبکه سیسکو

سوئیچ شبکه سیسکو

آشنایی با سوئیچ شبکه سیسکو

سیسکو یک شرکت چند ملیتی فناوری آمریکایی است که دفتر مرکزی آن در سن خوزه، کالیفرنیا قرار دارد. سیسکو در رشد سیلیکون ولی، سخت افزار شبکه، نرم افزار، تجهیزات مخابراتی، توسعه محصولات با فناوری پیشرفته، تولید و به فروش می رساند. سوئیچ شبکه سیسکو نیز یکی از سخت افزارهای این شرکت است که ما در این مقاله به آن میپردازیم.

یکی از عناصر شبکه، سوئیچ شبکه می باشد که در این خصوص سوئیچ سیسکو پر طرفدار ترین برند در این زمینه می باشد و هر زمان که شما به دنبال سوئیچ شبکه باشید بی تردید اولین گزینه ای که به شما گفته می شود سیسکو خواهد بود. شرکت سیسکو با تولید سوئیچ های شبکه در شکل ها و انواع مختلف تقریبا تمام نیاز های کاربران را برآورده کرده است بدین معنی که اگر شما به دنبال یک سوئیچ برای شبکه خود بگردی بی شک شرکت سیسکو چندین نوع در این رابطه دارد.

انواع سوئیچ شبکه cisco

سوئیچ سیسکو در شکل ها و نوع های مختلف ساخته شده است که هر کدام قابلیت منحصر به فرد خود را دارد که در زمان و مکان مناسب استفاده می شوند. این سوئیچ ها جزء لوازم اساسی اتصال شبکه هستند. سوئیچ شبکه سیسکو نوع های مختلفی را ارائه می دهد، که هرکدام به طور خاص برای عملکردهای مختلف طراحی می‌شوند. مدل سوئیچ های کاتالیست، پیشنهاد فعلی خود شرکت سیسکو برای کاربران می باشد. با این حال، در بازار رقابتی سوئیچ شبکه، سیسکو به طور مداوم سوئیچ های Catalyst را با قابلیت های جدید، عملکرد بهتر، تراکم بالاتر و هزینه کمتر به روز می کند.

سوییچ شبکه

سوییچ شبکه سیسکو

انواع مدل‌های شبکه cisco

  • سوئیچ هایی که در لایه Access در مدل سه لایه ای سیسکو مورد بهره قرار می گیرند.
  • مدل سوئیچ هایی که در لایه Core and Distribution شبکه می رود.
  • سوئیچ های سری MDS سیسکو که در شبکه های SAN مورد استفاده قرار می گیرند.
  •  انواع سوئیچ شبکه سیسکو دیتاسنتر و خانواده سوئیچ های Nexus
  • سوئیچ های صنعتی سیسکو

طول عمر سوئیچ های این مدل

کیفیت و طول عمر از یک طرف و از طرف دیگر کارایی زیاد و قابل مدیریت بودن این سوئیچ های cisco به شما این امکان را می دهد که دستگاه را بر اساس نیاز و خواست خودتان برنامه ریزی کنید. سخت افزارهای قدرتمند در این دستگاه ها به شما کمک می کند که در شبکه خود، کم بودن سرعت و یا قطعی در ارتباط نداشته باشید و از این جهت خاطری راحت برای مدیران شبکه به ارمغان می آورد.

روش های سوئیچ cisco

اصطلاح روش های سوئیچ شبکه سیسکو، رفتار پردازنده مسیری را که در روترهای سیسکو IOS یافت می شود را، توصیف می کند. از آنجایی که سوئیچ های چند لایه قابلیت مسیریابی را دارند و در واقع شامل فرآیند مسیریابی هستند، بررسی این مفاهیم ضروری است.

معماری کاتالیست سیسکو و سوئیچ های نکسوس، هر دو عمدتاً روی معادل های روتر سیسکو CEF تمرکز دارند. آخرین روش تعویض مطلق برای سوئیچ‌های Cisco Catalyst یا Nexus، سوئیچینگ فرآیند است. پردازنده های این سوئیچ ها هرگز برای مسیریابی بسته ها طراحی نشده اند و با انجام این کار تاثیر نامطلوبی بر عملکردشان خواهند داشت. خوشبختانه رفتار پیش فرض این سوئیچ ها استفاده از سوئیچینگ سریع یا CEF است و تعویض فرآیند تنها در مواقع ضروری انجام می شود.

ویژگی های سوئیچ شبکه

  • ارائه 24 یا 48 درگاه گیگابیت پرسرعت برای اتصال به شبکه
  • قابلیت اتصال SFP برای اتصال فیبر نوری به سوئیچ
  • پشتیبانی از پروتکل 802.1X برای بالا بردن امنیت در شبکه
  • پشتیبانی از Private VLAN که موجب می شود در داخل یک vlan محرمانه بتوانیم محدودیت های بیشتری را اعمال کنیم.
  • قابلیت POE یا +POE که باعث می شود روی کابل شبکه برق به صورت مداوم عبور کند و برق مورد نیاز دستگاه را فراهم کند.
  • قابلیت یکی کردن چند سوئیچ و بوجود آمدن یک سوئیچ منطقی تا اگر یک سوئیچ از مدار خارج شد شبکه کمتر دچار اختلال شود که به این ویژگی Stacking یا FlexStack میگوییم.
  • مدیریت سوئیچ توسط نرم افزار Cisco Prime Infrastructure. نرم افزار cisco prime برای مانیتورینگ ابزارات سیسکو کاربرد داشته و امکانات زیادی در این رابطه به مدیر می دهد.
سوئیچ سیسکو

روش های سوئیچ سیسکو

خرید Cisco Network Switch

اگر قصد خرید سوئیچ شبکه سیسکو را دارید در قسمت فروشگاه REY-CAM انواع آن را مشاهده کنید و ذر صورت پسند خریداری کنید. قیمت مناسب، خدمات پس از فروش شما را تشویق به یک خرید آسوده و قابل اطمینان تشویق می‌کند.

جمع بندی

شرکت سیسکو انواع سوئیچ‌های خوبی را ارائه می دهد و طول عمر مناسب و همینطور کیفیت ساخت عالی دارد که این قابلیت یک امتیاز محسوب می‌شود. شرکت سیسکو بیشترین خدمات خودش را ارائه می‌دهد تا بتواند محصولات ارزان‌تر و بهتر به مشتریانش بفروشد. برای خرید این محصول نیز می‌توانید به فروشگاه REY-CAM مراجعه کنید.

سوالات متداول

  1. چه مدل‌هایی را پیشنهاد می‌دهید؟
    شما می توانید بهترین سوئیچ شبکه های سیسکو را در فروشگاه سایت مشاهده کنید.
  2. بهترین راهکار برای خرید سوئیچ شبکه سیسکو چیست؟
    به نمایندگی‌های سیسکو در ایران مراجعه کرده و از آن ها خرید کنید.
  3. سوئیچ های کاتالیست بهتر از یا نکسوس؟
    در حال حاضر هر یک از این دو مورد در شرایط های مختلفی ویژگی های بهتری دارند. اینکه شما در چه محوطه‌ای میخواهید مهم است.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *