نقاط کور دوربین مداربسته را چگونه پیدا کنیم؟

نقاط کور دوربین مداربسته را چگونه پیدا کنیم؟

نحوه پیدا کردن نقاط کور دوربین مداربسته

صاحبین یک مغازه یا شرکت نیاز به دوربین مدار بسته برای افزایش امنیت شغل شان دارند. این دوربین ها با قابلیت هایی نظیر ضبط تصاویر، مدیریت از راه دور و … موجب محافظت از کسب و کار شما می شوند. با این حال ممکن است، برای افراد این سوال پیش بیاید که چه نقاطی کوری وجود دارد که دوربین آن نقاط را نمی گیرد؟ و برای پیدا کردن نقاط کور دوربین مداربسته اقدام کنند.

در این مواقع برخی مکان ها در زوایای دوربین مداربسته قرار نمی گیرند و دوربین نمی تواند برخی نقاط را ضبط  کند. به این مکان ها نقاط کور دوربین مداربسته گفته می شود. اگر شما هم قصد پیدا کردن زاویه دید کور دوربین را دارید، برای اینکار ابتدا باید با استفاده از دفترچه راهنمای دوربین مدار بسته زاویه دید دوربین را پیدا کنید هنگام خرید دوربین مداربسته ایرانی در دفترچه این موارد ذکر شده است.

سپس می توانید تشخیص دهید که تمام نقاط خارج از زاویه دید که ثبت نمی شوند، نقاط کور دوربین مداربسته شما هستند. پس از این کار از شخصی بخواهید در کل فضای شما رفت و آمد کنند و شما نیز تصاویر دوربین را چک کنید. با این کار نقاطی را که دوربین نمایش ندهد جز نقاط کور شما محسوب می شود. عدم نقطه کور و ثبت تصاویر تمامی نقاط باعث پیشگیری از سرقت های احتمالی می شود. در ادامه شما را برای پیدا کردن نقاط کور دوربین مداربسته بیشتر راهنمایی می کنیم.

نقاط کور دوربین مداربسته کجاها می باشد؟

اگر شما از کسب و کاری برخوردار هستید، باید برای افزایش ایمنی مکان کسب و کار و پیشگیری از سرقت های احتمالی برای پیدا کردن نقاط کور دوربین مدار بسته اقدام کنید. در ادامه نقاط کور دوربین را که ممکن است قابل شناسایی نباشد را بیان می کنیم:

  1. زیر دوربین مداربسته: همه ی دوربین های مداربسته دارای نقاطی هستند که توسط دوربین قابل ضبط نیست. اغلب بخش زیر دوربین مدار بسته، جز نقاط کور دوربین مداربسته می باشد. این نکته را بدانید که دوربین نمی تواند تا شعاع یک متری زیر دوربین را ثبت کند.
  2. روبروی منبع نور زیاد: با اینکه نور یکی از مهم ترین فاکتورها برای ثبت تصاویر با کیفیت می باشد، اما منبع نور قوی موجب سیاه ثبت شدن تصاویر می شود. این نور ممکن است در برخی ساعات از روز رخ بدهد. از همین رو، برای اینکه این امر موجب نقطه کور نشود و تصاویر با کیفیت و جزئیات ثبت شوند، نیاز است که زاویه منبع نور را به درستی تعیین کرد.
  3. اختلاف نوری زیاد: علاوه بر مورد بالا در مواقعی که فضا دارای نور کمی است و ناگهان با باز شدن درب، نور وارد فضا می شود، اشیا سیاه دیده می شوند. این اختلاف نور موجب ثبت تصاویر سیاه می شود.
نقاط کور دوربین مداربسته کجاها می باشد؟

نقاط کور دوربین مداربسته

چه راهکارهایی برای از بین نقاط کور در دوربین مداربسته وجود دارد؟

ابتدا از یک کارشناس کمک بگیرید و فضاهایی را که می خواهید دوربین آن را پوشش دهد را به کارشناس بگویید. سپس کارشناس طبق محیط مدنظر، تعداد دوربین های مورد نیاز، اندازه لنز لازم و محل نصب دوربین را به شما راهنمایی می کند.

علاوه بر این شما می توانید چندین دوربین را به گونه ای نصب کنید تا کل محدوده را پوشش دهد تا نقطه کوری باقی نماند.شما باید روش هایی برای پیشگیری از ایجاد نقطه کور را بدانید، تا با این کار امنیت کسب و کار شما تامین شود. در ادامه به برخی راهکارها می پردازیم:

چه راهکارهایی برای از بین نقاط کور در دوربین مداربسته وجود دارد؟

نقطه کور دوربین مدار بسته

انتخاب زاویه دید مناسب

دوربین های مداربسته در لنزهای گوناگونی تولید می شود. اکثر دوربین های مداربسته زاویه ای بین 90 تا 75 درجه را می پوشانند. همانطور که گفته شد دوربین مدار بسته نمی تواند تصاویر زیر دوربین را تا شعاع یک متری، پشت ستون ها و کنج ها را ثبت کند. این مکان ها جز نقاط کور دوربین مداربسته هستند.

اگر شما دوربین با زاویه دید بیشتری خریداری کنید، فضاهایی بیشتری را می توانید پوشش دهید. دوربین های پانورامیک قابلیت چرخش با زاویه 360 درجه را دارد. این دوربین ها هیچ نقطه کوری را در فضای شما باقی نمی گذارند.

برای این کار شما نیاز به ارتفاع 3 متری دارید، تا جزئیات کامل ثبت شود. اگر مشکل هزینه یا ارتفاع را دارید، دوربین گردان یا اسپید دام ارزانتر می باشد. با این دوربین ها می توانید از راه دور جهت دوربین را تغییر دهید. در نتیجه هنگام خرید دوربین امنیتی به نوع لنز و فاصله کنونی آن دقت کنید.

نورپردازی درست

میزان نور محیط  یکی از عوامل مهم برای ثبت تصاویر با کیفیت می باشد. همانطور که گفته شد منبع نور زیاد موجب سیاه شدن تصاویر می شود. منبع نور باید در فاصله ای استاندارد یعنی یک متر در زیر دوربین نصب شود و اگر فضا در شب کم نور است، باید دوربین مداربسته مجهز به مادون قرمز باشد تا در شب بتواند تصاویر را ثبت کند.

انتخاب مکان مناسب برای نصب دوربین مداربسته

شما باید ابتدا مکان مورد نظر را بررسی کنید و با در نظر گرفتن زاویه دید دوربین محل قرار گیری دوربین را انتخاب کنید. البته بهتر است، برای این کار از متخصصین این حوزه کمک بگیرید تا از عوامل ایجاد کننده نقطه کور مثل نورپردازی نادرست، قرار گرفتن شاخ درختان روبروی لنز و محل قرار گیری نادرست دوربین پیشگیری کنید.

علاوه بر موارد بالا هنگام نصب دوربین مدار بسته برای جلوگیری از نقاط کور دوربین مداربسته به موارد زیر دقت کنید:

  • مشخص کردن سوژه مورد نظر
  • ارزیابی مقاومت بالای بدنه دوربین مداربسته
  • در نظر داشتن حوادث طبیعی مانند شرایط محیطی

سوالات متداول

  1. کدام نقاط  کور دوربین مداربسته قابل شناسایی نیست؟
    زیر دوربین مداربسته، منبع نور قوی و اختلاف نور نقاط کور دوربین مداربسته محسوب می شوند.
  2. برای اینکه نقاط کور نداشته باشیم چه کاری کنیم؟
    شما باید برای نصب دوربین از کارشناس مربوطه کمک بگیرید، تا دوربین مداربسته در محل مناسب نصب شود. همچنین با خرید دوربین های مداربسته با زاویه واید تر مثل پانورامیک یا اسپید دام دیگر نقطه کوری نخواهید داشت.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *