کاربرد لوله فلکسی در دوربین مداربسته

کاربرد لوله فلکسی در دوربین مداربسته

کاربرد لوله فلکسی یا خرطومی در دوربین مداربسته

لوله فلکسی یکی از تجهیزات مورد نیاز برای نصب دوربین مداربسته می باشد. این لوله فلزی، flexible بوده و کابل های الکتریکی را از خود عبور می دهد. کاربرد لوله فلکسی در دوربین مداربسته حفاظت از کابل ها بوده و کمک می کند آنها بدون آسیب دیدن از کنار، مقطع و بافت داخل دیوارها عبور کنند. استفاده از این لوله خرطومی جهت افزایش عمر کابل ها و جلوگیری از پارگی یا ساییدگی آنها اکیدا توصیه می شود. اینگونه کمتر با مشکل برق رسانی به دوربین مداربسته و در نتیجه خاموش شدن یا افت کیفیت عملکرد آن مواجه خواهید شد

کاربرد لوله فلکسی یا خرطومی در دوربین مداربسته

لوله فلکسی یا خرطومی در دوربین مداربسته

انواع لوله فلکسی

لوله فلکسی در انواع گوناگون تولید می شود که هر کدام از ویژگی های مقاومتی و کششی به خصوصی برخوردار می باشند. کاربرد و ویژگی هایی که تاکنون ذکر کردیم به لوله فلکسی فلز اشاره می کردند. سه مورد پلی اتیلن، بدون روکش و روکش دار نیز از لوله های خرطومی رایج مورد استفاده در دوربین مداربسته می باشند.

لوله فلکسی پلی اتیلن:

در این لوله ها فوم پلی اتیلن به کار رفته و ضخامت آن را تا سه لایه افزایش داده است. در نتیجه این مدل از مقاومت بالایی برخوردار می باشد.

لوله خرطومی بدون روکش:

کاربرد لوله فلکسی در دوربین مداربسته های داخلی رایج بوده و آنچنان پرطرفدار نمی باشد. چرا که در ساختار آنها عایق و روکش پی وی سی به کار نرفته است. در نتیجه حداقل مقاومت را نسبت به رطوبت و ساییدگی دارند.

لوله فلزی روکش دار:

این نوع لوله دارای روکش عایق و پی وی سی می باشد و برای نصب دوربین های خارجی شرایط مناسبی دارند. ساختار ترموپلاستیک در این لوله ها آنها را در برابر ساییدگی و تغییر دما به شدت مقاوم کرده است.

انواع لوله فلکسی

لوله فلکسی در سایزهای مختلف

ویژگی ها وکاربرد لوله فلکسی در دوربین مداربسته

از آنجا که کاربرد لوله فلکسی در دوربین مداربسته محافظت از کابل هایی می باشد که با عوامل خارجی در تماس هستند، به گونه ای تولید می شوند که دارای ویژگی های زیر بوده و بتواند نیازهای ایمنی کابل های الکتریکی را برطرف کند.

  • فلکسی یا انعطاف پذیر: کاربرد لوله های فلکسی در دوربین مداربسته کابل کشی ایمن می باشد. در نتیجه به گونه ای طراحی شده اند که با تغییر زاویه ناگهانی در برش های ساختمانی آسیب نمی بینند.
  • امکان کشش: اگر به ظاهر فنری این لوله ها نگاهی بیندازید متوجه قابلیت کششی آن خواهید بود.
  • مقاوم در برابر تغییرات آب و هوا: گالوانیزه از خوردگی لوله فلکسی در برابر کاهش و افزایش دما جلوگیری می کند.
  • مقاومت در برابر رطوبت و باران: فلزات به رطوبت واکنش نشان می دهند اما به دلیل دی اکسید گوگرد موجود در روکش گالوانیزه آن را در برابر زنگ زدگی مقاوم کرده است.
  • مقاومت گالوانیزه در برابر ساییدگی: سطح خارجی لوله های فلکسی از ورق گالوانیزه پوشیده شده است. گالوانیزه فولادی با قابلیت شکل پذیری بالا می باشد که در برابر فشار و تماس مداوم با سطوح سخت مقاوم است.
  • امکان تخلیه الکتریسیته: لوله های فلکسی ضد تجمع الکتریسیته ساکن شده و جرقه ایجاد نمی کند.
  • جلوگیری از تاثیر اشعه های خورشید بر کابل ها نیز یک کاربرد لوله فلکسی در دوربین مداربسته می باشد.

اتصال لوله های فلکسی به تجهیزات

گلندها قطعاتی هستند که لوله های فلکسی را به یکدیگر و به تجهیزات دوربین مداربسته متصل می کنند. استحکام و کیفیت گلندها به اندازه ای است که از نفوذ گرد و غبار و آب به داخل لوله جلوگیری می کند. همچنین باد و طوفان های شدید نیز در اتصال آنها مشکلی ایجاد نمی کند.

اتصال لوله های فلکسی به تجهیزات

کاربرد لوله فلکسی در دوربین مداربسته

نتیجه گیری

دوربین های مداربسته با توجه به کاربرد امنیتی که دارند نصب آنها باید تا حد امکان استاندارد و ایمن باشد. یکی از مشکلاتی در دوربین های خارجی پیش می آید قطعی و ضعف در عملکرد کابل هایی می باشد که در اثر تماس با عوامل خارجی یا تغییرات آب و هوا آسیب دیده اند. در این شرایط حتی ممکن است دوربین خاموش شده و ضبط انجام نشود. لوله های فلکسیبل در دوربین مداربسته این کابل ها را از خود عبور داده و از آنها در برابر آسیب های محیطی محافظت می کند. این لوله ها از جنس فلز یا پلی اتیلن ساخته می شوند و دو مدل روکش دار و بدون روکش نیز در آنها وجود دارد.

سوالات متداول
  1. لوله های فلکسی همان لوله های خرطومی می باشند که در صنعت برق کشی به کار می روند؟
    خیر این دو از نظر کاربرد و ظاهر به یکدیگر شباهت دارند اما لوله های برق کشی، پلاستیکی و لوله های فلکسی، فلزی می باشند که لایه خارجی آنها نیز گالوانیزه است.
  2. لوله های فلکسیبل در چه سایز هایی تولید می شوند؟
    این لوله ها در سایزها یا نمره های ۴، ۶، ۹، ۱۱، ۱۳، ۱۶، ۲۱، ۲۵، ۲۹، ۳۶، ۴۲، ۴۸، ۵۲، ۶۳، ۷۵ و ۱۰۰ به فروش می روند.
  3. لوله های فلکسی عایق دار در دوربین مداربسته کدامند؟
    لوله های فلکسی IFD و الاستومری از مدل های روکش دار و حتی پلی اتیلن می باشند.
چه امتیازی می دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *