کنترل از راه دور دوربین مداربسته

کنترل از راه دور دوربین مداربسته

کنترل دوربین مداربسته از طریق شبکه

درصد بالایی از افرادی که برای حفظ امنیت یا تحت نظر داشتن یک محیط دوربین مداربسته نصب می کنند، تمایل دارند در لحظه اطلاعات را دریافت کنند. این کار را می توانند با اتصال دوربین مداربسته به دستگاه ضبط و پخش انجام دهند. توجه داشته باشید، در این حالت تنها زمانی که پشت سیستم هستید، تصاویر را به صورت زنده دریافت می کنید. اما امروزه قابلیت کنترل از راه دور دوربین مداربسته این امکان را به شما می دهد تا بدون محدودیت در موقعیت تصاویر را به صورت زنده دریافت کنید.

خرید دوربین مداربسته داهوا

کنترل دوربین مداربسته از طریق شبکه

اتصال دوربین مداربسته به موبایل

سیستم عامل های پشتیبان قابلیت کنترل از راه دور

برای کنترل از راه دور دوربین مداربسته نیاز به نرم افزارهایی خواهید داشت که روی بستر سیستم عامل های IOS و اندروید نصب می شوند. تعدادی از این نرم افزارها که قابلیت کنترل از راه دور را پشتیبانی می کنند به شرح زیر می باشند که روی بستر های IOS و  اندروید نصب می شوند.

  • gDMSS: سیستم عامل های IOS و اندروید
  • iViewer DVR: بستر IOS
  • xmeye: بستر اندروید
  • MobileFocus: مختص IOS و اندروید
  • IVMS 4500: تحت پشتیبانی IOS و اندروید
  • XProtect Mobile: بستر IOS و اندروید
  • VMobile: پشتیبانی IOS و اندروید
  • iCamViewer: بستر IOS
  • Smartvue S9: سیستم عامل های IOS و اندروید

حتی برای دریافت اطلاعات، اجازه دهید دوربین مداربسته در فضای ابری ذخیره شوند در نتیجه داده ها به راحتی و همزمان با ذخیره شدن در اختیار شما گذاشته می شوند.

به واسطه نرم افزارهای ذکر شده در هر موقعیتی که باشید تصاویر دریافت شده توسط دوربین مداربسته را به صورت زنده می توانید مشاهده کنید. البته پهنای باند دوربین مداربسته و حجم اینترنت موبایل در ارسال تصاویر حائز اهمیت می باشد.

دریافت تصویر و صدا از راه دور

عموما برای انتقال تصویر از دوربین مداربسته دغدغه ای نداریم. اما ضبط صدا توسط آن قابلیتی است که درصدی از دوربین ها فاقد آن می باشند. این سوال پیش می آید که آیا در کنترل از راه دور صدا نیز منتقل می شود یا خیر، اکثر نرم افزارها توانایی انتقال صدا را دارند. صدا با کمک سیگنال های رادیویی منتقل می شود.

همچنان تاکید می کنیم پهنای باند و قدرت اینترنت در کیفیت صوت و تصویر اهمیت و تاثیر بالایی دارد. در رابطه با صدا اگر سیگنال های رادیویی تغییر کنند و در نتیجه آن امواج ورودی و خروجی تطابق نداشته باشند، ارسال صوت به موبایل دچار اختلال و مشکل می شود. این مشکلات تنها در دوربین های تحت شبکه ایجاد می شوند به خصوص دوربین هایی که دارای قابلیت کنترل از راه دور هستند.

دریافت تصویر و صدا از راه دور

سیگنال های ارتباطی بین دوربین و موبایل

چگونگی اتصال دوربین مداربسته و موبایل

همانطور که اشاره کردیم نرم افزار های بسیاری هستند که به راحتی از اپ استور و گوگل پلی در دسترس قرار می گیرند. در کل شما بعد از نصب هرکدام از آنها باید موارد زیر را انجام دهید. اگر هم نیاز به نصب دوربین مداربسته داشتید، کافیست با ما تماس بگیرید.

  • موبایل خود را به hotspot دوربین مداربسته وصل کنید.
  • نام دوربین را در صفحه ای که باز می شود، پیدا و روی آن کلیک کنید.
  • سپس با ثبت اطلاعات درخواستی مودم را به دوربین مداربسته وصل می کنیم.

کنترل دوربین مداربسته گردان از راه دور

قابلیت چرخیدن و داشتن تصاویر در زوایای مختلف تنها در دوربین های مداربسته گردان وجود دارد. ممکن است شما به تحت نظر داشتن چند زاویه نیاز داشته باشید. در این صورت با دوربین مداربسته چرخان درصدی از نیاز شما برطرف می شود. بهتر است چرخیدن دوربین تحت کنترل خود دوربین نباشد چرا که به دلایلی منطقی امنیت آن پایین می آید. (البته این امکان وجود دارد که تنظیمات چرخش آن را از پیش تعیین کنید.) می توانید با در دست گرفتن کنترل دوربین مداربسته گردان، زمان یا میزان چرخش آن را در به خواست خود تغییر دهید.

می توانید با استفاده از نرم افزارهای مانیتورینگ، دوربین را کنترل کرده و حرکات آن را در نظر بگیرید. علاوه بر این جوی استیک یا کی پد ها گزینه های خوبی در این مورد می باشند.

کنترل دوربین مداربسته گردان از راه دور

کنترل دوربین مداربسته گردان

نتیجه گیری

برخی دوربین های مداربسته قابلیت کنترل شدن نیز دارند. این قابلیت در دوربین های دیجیتال و تحت وب وجود دارد. برای کنترل باید دوربین مداربسته را به موبایل متصل کنیم. ابتدا نرم افزاری از مواردی که ذکر کردیم را دانلود کنید و از طریق hotspot موبایل را به دوربین وصل کنید. در این شرایط تصاویری که توسط دوربین مداربسته دریافت می شوند بلافاصله به موبایل ارسال می شوند و شما تمام وقایع را به صورت زنده مشاهده می کنید.

سوالات متداول
  1. تصاویری که به صورت زنده پخش می شوند، ذخیره نیز می شوند؟
    بله می توانید در تنظیمات دوربین امکان ذخیره همزمان را نیز بدهید.
  2. در صورتی که می خواهیم دوربین را به دستگاه ضبط و پخش متصل کنیم، اتصال تنها با یک دستگاه صورت می گیرد؟
    خیر این دوربین ها قابلیت استفاده به چند دستگاه را دارند.
  3. برای نمایش مکان های مختلف که هرکدام تحت نظر یک دوربین هستند چگونه باید از این قابلیت استفاده کنیم؟
    می توانید از طریق هات استبات همان طور که توضیح دادیم تمام دوربین ها را به یک موبایل وصل کنیم، در این صورت چند موقعیت را در موبایل خود به صورت همزمان داشته باشید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *