تکنولوژی ANR دوربین مداربسته

تکنولوژی ANR دوربین مداربسته

دوربین مداربسته هایک ویژن

این تکنولوژی راه حلی برای مشکلات ذخیره سازی در دستگاه ضبط و پخش بوده است. چرا که دستگاه ضبط و پخش به وسیله کابل یا شبکه، تصاویر دوربین مداربسته را ذخیره می کند. احتمال این که کابل دچار مشکل شده و دیتا را انتقال ندهد بسیار زیاد است. همچنین در دستگاه های وایرلس ممکن است شبکه لحظه ای دچار مشکل شود و اطلاعات انتقال پیدا نکنند. این گونه بخش زیادی از تصاویر ضبط شده را از دست خواهید داد. برای رفع این مشکل تکنولوژی ANR دوربین مداربسته توسط شرکت هایک ویژن ارائه می شود.

دوربین مداربسته هایک ویژن

دوربین های هایک ویژن

معرفی تکنولوژی ANR دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته هایک ویژن دارای کارت داخلی تحت عنوان MicroSD هستند که اطلاعات را به صورت مستقیم داخل دوربین مداربسته ذخیره می کنند. تکنولوژی استفاده شده در این دوربین ها تحت عنوان Automatic Network Recovery معرفی شده و با نام اختصاری ANR شناخته می شود.

با تهیه این دوربین ها مجبور نخواهید بود تمام تصاویر را در رم داخلی ذخیره کنید. همچنان می توانید دوربین مداربسته را به دستگاه ضبط و پخش متصل کنید. کاربرد تکنولوژی ANR دوربین مداربسته در این شرایط به این گونه است که اگر زمانی ارتباط کابلی یا سیگنالی دوربین مداربسته و دستگاه ضبط و پخش قطع شد، دوربین که متوجه می شود دریافت کننده ای در کار نیست به صورت خودکار داده ها را به SD داخلی منتقل می کند.

دوربین مداربسته در این شرایط به صورت پیشفرض از اطلاعات و تصاویر داخل SD بکاپ می گیرد. ممکن است این را یک ایراد بدانید که بخشی از فیلم را در دستگاه و قسمت دیگر را در دوربین دارید. اما لازم به ذکر است، زمانی که شما مجددا اتصال دستگاه و دوربین مداربسته برقرار کردید، دوربین اطلاعات بکاپ شده را خودکار به دستگاه ضبط و پخش انتقال می دهد. نکته اینجاست که فیلم حاصل به هم ریخته نخواهد بود و دوربین اطلاعات را دقیقا به گپ اطلاعات دستگاه منتقل می کند.

تکنولوژی ANR به چه دلایلی به وجود آمد؟

طبق پژوهش ها و بهره مندی از تجریبات عموم، شرکت هایک ویژن به تعدد قطع ارتباط دوربین و دستگاه ضبط و پخش پی برد. در نتیجه به موضوعی پرداخت که وقفه ایجاد شده در ضبط و حتی بخش از رفته فیلم را جبران کند.

این دلایل که منجر به ارائه تکنولوژی ANR دوربین مداربسته بودند به شرح زیر هستند.

  • نقص در کابل یا رد و بدل کردن سیگنال
  • به وجود آمدن اختلال در سوئیچ شبکه
  • بروز مشکل در دستگاه ضبط و پخش

لازم به ذکر است که در صورتی تکنولوژی ANR به درستی عمل می کند که تنها ارتباط دوربین با دستگاه قطع باشد. اما کابل تغذیه حتما باید وصل باشد در غیر این صورت بخشی از فیلم از دست می رود.

تکنولوژی ANR به چه دلایلی به وجود آمد؟

مسیر تبادل تصاویر بین دستگاه ضبط و پخش و دوربین

نقش برق در تکنولوژی ANR

همانطور که پیش از این اشاره کردیم برق دوربین مداربسته حتما باید تامین شود. توجه داشته باشید که در صورت قطع برق دستگاه ضبط و پخش، برق دوربین مداربسته نیز قطع شده و خاموش می شود. در نتیجه حتما منبع تغذیه جداگانه برای دوربین در نظر بگیرید. در غیر این صورت تکنولوژی ANR دوربین مداربسته برای شما کاربردی نخواهد داشت.

N+1، پشتیبان تکنولوژی NVR

یکی دیگر از تکنولوژی های هایک ویژن، N+1 می باشد که پشتیبان خودکار ANR است. این قابلیت مختص دوربین هایی است که دارای کارت حافظه با ظرفیتی بالاتر از دوربین های معمولی هستند. به عبارت دیگر دوربین های مداربسته با IP گسترده و پیشرفته که به چند دستگاه متصل می شود به این تکنولوژی نیاز دارند.

کار با این تکنولوژی به این صورت که باید گزینه HOT SPARE را در تنظیمات فعال کنید. پس از آن یک NVR پشتیبان را فعال کرده اید، حال می توانید آن را به چندین دستگاه ضبط و پخش متصل کنید. در صورتی که ارتباط با یکی از دستگاه ها قطع شود، پشتیبان آن را تشخیص می دهد. سپس تمام اطلاعاتی که در خود ذخیره کرده است را به آن منتقل می کند.

فعال کردن تکنولوژی ANR دوربین مداربسته

  • وارد بخش web configuration شوید.
  • وارد storage شوید.
  • بخش schedule setting را انتخاب کنید.
  • گزینه advanced را انتخاب کرده و تیک enable ANR را بزنید.
  • توصیه می شود تیک گزینه pre-recored را بزنید چرا که باعث می شود پیش از قطع ارتباط اطلاعات را در حافظه داخلی ضبط کند. این گزینه در شرایطی که عامل خارجی موجب قطع ارتباط شده باشد، تصویر آن عامل ضبط شود.
فعال کردن تکنولژی ANR دوربین مداربسته

انتقال اطلاعات از رم به دستگاه با ANR

نتیجه گیری

مشکل کسانی که اصرار به استفاده از دستگاه ضبط و پخش دارند اما با قطعی آن مشکل دارند، با استفاده از تکنولوژی ANR هایک ویژن دوربین مداربسته حل شده است. به این گونه که در صورت قطع ارتباط دوربین با دستگاه ضبط و پخش، اطلاعات در حافظه داخلی ذخیره می شود. پس از برقراری ارتباط بکاپ داده ها را به دستگاه منتقل می کند.

سوالات متداول
  1. در صورتی که حافظه داخلی دوربین مداربسته کم تر از نیاز ما باشد، باید دوربین را عوض کنیم یا کارت حافظه؟
    در این صورت باید یک دوربین مداربسته با آی پی گسترده و پیشرفته خریداری نمایید تا بتوانید از قابلیت پشتیبانی هم استفاده کنید.
  2. چگونه بفهمیم سوئیچ شبکه مشکل دارد؟
    برای این کار باید به داخل دوربین دسترسی پیدا کنید. چرا که سوئیچ، رابط بین دوربین و ANR است.
  3. آیا NVR نیز دچار اختلال می شود؟
    بله، با ضربه و تنظیمات اشتباه ممکن است عملکرد صحیحی نداشته باشد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *